تبیان، دستیار زندگی
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: امنیت اجتماعی مهمترین مقوله در سازمان تأمین اجتماعی است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امنیت اجتماعی مهمترین مقوله در سازمان تأمین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: امنیت اجتماعی مهمترین مقوله در سازمان تأمین اجتماعی است.

بخش اجتماعی تبیان

امنیت اجتماعی

سید تقی نوربخش در همایش جایگاه مسئولیت اجتماعی در بهبود و تسهیل فضای کسب و کار که با حضور الهام امین‌زاده دستیار ویژه رئیس‌جمهور، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران، احمد مسجدجامعی و فاطمه دانشور از اعضای شورای شهر تهران برگزار شد، اظهار کرد: نقش سازمان تأمین اجتماعی در ارتقای مسئولیت اجتماعی در بخش بنگاه‌های اقتصادی مورد توجه قرار دارد.

وی تصریح کرد: سازمان تأمین اجتماعی در شرایط فعلی، نیمی از جمعیت کشور (۴۲ میلیون نفر) را تحت پوشش خود دارد و از این تعداد پنج میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مستمری‌بگیر هستند.

نوربخش بیان کرد: سازمان تأمین اجتماعی علاوه بر پرداخت مستمری، هزینه‌های درمانی افراد تحت پوشش خود را پرداخت می‌کند و در طول سال به این افراد بُن کالا و هزینه مسکن و خواروبار پرداخت می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه سازمان تأمین اجتماعی هیچ وابستگی را به دولت‌ها ندارد، گفت: این سازمان اتکایی به نفت و مالیات ندارد و بر اساس درآمدهای خود اداره می‌شود و این سازمان، یار دولت است و باری را بر دوش دولت نمی‌گذارد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در ادامه با اشاره به اینکه منابع سازمان‌های بیمه‌گر از چند طریق تأمین می‌شود، گفت: روش اول از منابع عمومی و روش دوم به صورت سه‌جانبه (بیمه شده ـ کارفرما و با مشارکت دولت) است.

نوربخش افزود: در کشور ما تأمین امنیت اجتماعی یکی از مهمترین وظایف سازمان تأمین اجتماعی است و مهمترین نقش را در این بخش کارفرماها بر عهده دارند.

وی با تأکید مجدد بر اینکه امنیت اجتماعی مهمترین مقوله در سازمان تأمین اجتماعی است، گفت: در شرایط بسیار سختی که از لحاظ اقتصادی قرار داریم و تحریم‌های ظالمانه‌ای در کشور ما صورت گرفته است، اما کارفرمایان نقش اجتماعی خود را به صورت کامل و فعالانه انجام داده‌اند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بیان کرد: طبق آمار، در سال ۹۵ هر ماه ۵۵۰۰ میلیارد تومان صرف هزینه‌ها و مصارف سازمان تأمین اجتماعی و افراد تحت پوشش آن بوده است.

نوربخش در ادامه با اشاره به اینکه سازمان تأمین اجتماعی در بکارگیری خانم‌ها در این سازمان نیز تلاش گسترده‌ای را داشته است، گفت: در حال حاضر مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی و همچنین مدیرکل درمان آن، از بانوان هستند و تعداد خانم‌هایی که در این دولت در سازمان تأمین اجتماعی به کار گرفته شده‌اند، بی‌سابقه است.

وی با اشاره به فعالیت سازمان تأمین اجتماعی در بخش مسئولیت اجتماعی گفت: این سازمان از معلولان سازمان بهزیستی نیز در بخش‌های مختلف و شرکت‌های زیرمجموعه خود استفاده می‌کند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در پایان ضمن انتقاد از پرداخت ۸۰۰ میلیون توسط نایب رئیس یکی از بنگاه‌های اقتصادی زیرمجموعه تأمین اجتماعی در سال‌های گذشته بیان کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته، این پول به یکی از NGOها در حوزه کودکان داده شده است که بعد از بررسی، مشخص شده است که NGO ای با این نام وجود ندارد.


منبع:خبرگزاری مهر
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .