تبیان، دستیار زندگی
با مشارکت معاونت اجتماعی و پیشگیری از آسیب قوه قضاییه “طرح مهاجر” ویژه معتادین در حال ترک یا ترک کرده در مجتمع ندامتگاه تهران بزرگ در دست اقدام و اجرا است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

طرح مهاجر ویژه معتادین در حال ترک

با مشارکت معاونت اجتماعی و پیشگیری از آسیب قوه قضاییه “طرح مهاجر” ویژه معتادین در حال ترک یا ترک کرده در مجتمع ندامتگاه تهران بزرگ در دست اقدام و اجرا است.

بخش حقوق تبیان

ندامتگاه تهران بزرگ

به نقل از روابط عمومی مجتمع ندامتگاه تهران بزرگ، با مشارکت معاونت اجتماعی و پیشگیری از آسیب قوه قضاییه "طرح مهاجر” ویژه معتادین در حال ترک یا ترک کرده در مجتمع ندامتگاه تهران بزرگ در دست اقدام و اجرا است.

امانی، مدرس ارشد دوره امید در کشور که جهت هماهنگی لازم جهت اجرای هر چه بهتر در مجتمع حضور داشت در گفتگو با روابط عمومی مجتمع در زمینه طرح گفت: این طرح حاصل تجربیات ده ساله طراحان آن در ارگانهای دیگر بود که به شکلی جدید در معاونت اجتماعی قوه قضاییه ،در بدو شکل گیری آن در سال ۸۸ ، با هدف پیشگیری از وقوع جرم و آسیب و متناسب با گروه های آسیب دیده طراحی شد. مربیان آموزش دیده به کمپ های ترک اعتیاد فرستاده شدند و بعد از قریب به ۸۰۰ ساعت جلسه با صاحبنظران در نهایت ماحصل کار در سال ۸۹یک دوره آموزشی با نام” آینه امید اعتیاد "بود که برای کمپ های ترک اعتیاد درجهت ترک و بهبودی طراحی شد.

این طرح تا سال ۹۳ ادامه داشت تایک بازنگری درآن انجام و طرح مورد نظر به صورت ساده درآمد. طرح جدید چند ویژگی داشت از جمله آن سادگی ادبیات ، نشاط آموزشی و فعال بودن افراد شرکت کننده در دوره بود و شخص دیگر صرفا شنونده و منفعل نبود و مشارکت همراه با نشاط از ویژگی مهم آن شد.

مدرس ارشد دوره امید ادامه داد: این طرح تا سال ۹۳ ادامه داشت تایک بازنگری درآن انجام و طرح مورد نظر به صورت ساده درآمد. طرح جدید چند ویژگی داشت از جمله آن سادگی ادبیات ، نشاط آموزشی و فعال بودن افراد شرکت کننده در دوره بود و شخص دیگر صرفا شنونده و منفعل نبود و مشارکت همراه با نشاط از ویژگی مهم آن شد.

امانی افزود: این طرح برای اولین بار در سطح زنداهای استان در مجتمع ندامتگاه تهران بزرگ در ۲۰ جلسه ۲ ساعته و به صورت کارگاهی و مشارکتی اجرا می شود تا مددجویان روش و سبک زندگی خود را تغییر داده و شامل کسانی میشود که مصرف کننده مواد بوده، ترک کرده و یا در صدد ترک آن هست و مخصوصا میتواند برای کسانی که تازه از دام اعتیاد رها شده مفید واقع شودو یشتر کمک به تغییر در سبک زندگی افراد است چون اعتقاد بر این است که در واقع آسیب از سطح زندگی ناشی میشود و به عنوان مثال آسیب ناشی از بیکاری و برخی عوامل دیگر نیست.

امانی ادامه داد: در طرحی جدید مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله) در سازمانهای مختلف و قوه قضاییه تحت عنوان طرح امید در چهار حوزه اعتیاد، طلاق، امنیت اخلاقی و حاشیه نشینی اقداماتی در دست اقدام است که سه مورد اول بیشتر مرتبط با قوه قضاییه میباشد. طرح مهاجر در زیر شاخه طرح امید و مرتبط با مبحث اعتیاد میباشد. در پایان کارگاه ها برای شرکت کنندگان گواهینامه مهارت صادر می‌شود.

منبع: میزان

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .