تبیان، دستیار زندگی
عباسی گفت: در یازده ماهه امسال 24 نفر در مازندران بر اثر مسمومیت با گاز منوكسیدكربن جان خود را از دست دادند كه این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل كه تعداد فوتی های ناشی از گازگرفتگی 8نفر بود،24 مورد افزایش یافته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قاتل خاموش جان 24 نفر را در مازندران گرفت

عباسی گفت: در یازده ماهه امسال 24 نفر در مازندران بر اثر مسمومیت با گاز منوكسیدكربن جان خود را از دست دادند كه این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل كه تعداد فوتی‌های ناشی از گازگرفتگی 8نفر بود،24 مورد افزایش یافته‌ است.

بخش حقوق تبیان

عباسی

عباسی مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران اظهار کرد: در یازده ماهه امسال 24 نفر در مازندران بر اثر مسمومیت با گاز منوكسیدكربن جان خود را از دست دادند كه این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل كه تعداد فوتی‌های ناشی از گازگرفتگی 8نفر بود،24 مورد افزایش یافته‌ است. وی تصریح کرد: از كل فوت شدگان ناشی از مسمومیت با گاز در یازده ماهه امسال 17 مرد و مابقی زن  هستند.

عباسی اضافه کرد: بیشترین آمار مرگ ‌و میر ناشی از مسمومیت با گاز منوكسیدكربن در شهرستان های نوشهر با 8 ، رامسر و بهشهر هر کدام با 4، فریدونکنار و ساری  هر کدام با 3 و چالوس هر کدام با 2 مورد  ثبت‌ شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران همچنین گفت: بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی این استان ماه‌های فروردین ،آذر ، بهمن هر کدام با 7 مورد ، دی با 2 و آبان با یک مورد به ترتیب بیشترین مورد فوتی در آن گزارش شده است.

عباسی اضافه کرد: بیشترین آمار مرگ ‌و میر ناشی از مسمومیت با گاز منوكسیدكربن در شهرستان های نوشهر با 8 ، رامسر و بهشهر هر کدام با 4، فریدونکنار و ساری هر کدام با 3 و چالوس هر کدام با 2 مورد ثبت‌ شده است.

عباسی افزود: با توجه به اینکه مرگ های ناشی از مسمومیت با گاز مونواکسید کربن عمدتا در نیمه دوم سال به دلیل سرما ، استفاده از وسایل گرمایشی افزایش می یابد لذا به هموطنان توصیه میشود هنگام استفاده از وسایل گرمازا ، به توصیه های ایمنی در خصوص سالم بودن و استفاده صحیح از وسایل گرمایش و مسیر خروجی گاز مونواکسید کربن اطمینان حاصل کنند.

گفتنی است در سال گذشته (94) تعداد12 نفر (8 مرد و ما بقی زن) در اثر گاز گرفتگی با گاز منوکسید کربن جان خود را از دست دادند.

منبع: میزان

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .