تبیان، دستیار زندگی
در پی اهانت یک روزنامه استانی به اهالی منطقه نیروگاه قم، دادستان از تشکیل پرونده برای عاملان این اهانت خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اهانت یک روزنامه به منطقه نیروگاه قم

در پی اهانت یک روزنامه استانی به اهالی منطقه نیروگاه قم، دادستان از تشکیل پرونده برای عاملان این اهانت خبر داد.

بخش حقوق تبیان

توهین

یکی از روزنامه‌های قم در 7 اسفندماه مطلبی تحت عنوان "فرزندم تنها به نیروگاه نرو" منتشر کرد که حاوی توهین به مردم قم به ویژه مردم انقلابی و متدین منطقه نیروگاه بود.

در پی این اهانت دادستان قم از تشکیل پرونده برای اهانت کنندگان به اهالی منطقه نیروگاه خبر داد. مهدی کاهه با بیان اینکه در پی اهانت یک روزنامه استانی به اهالی شریف منطقه نیروگاه دادستانی برای عاملان اهانت به منطقه نیروگاه تشکیل پرونده داده است، گفت: اجازه نخواهیم داد که قلم تفرقه در قم تیتر شود و دادستانی با این روزنامه خاطی برخورد خواهد کرد و برای این موضوع در دادستانی تشکیل پرونده شده است.

کاهه با بیان اینکه با دستور قضایی این روزنامه توقیف شده است، گفت: همچنین قرار بازداشت برای مدیرمسئول این رورزنامه صادر شده است. وی تصریح کرد: دادستانی اجازه هنجارشکنی و اهانت به قومیت‌ها را به هیچ فرد و گروهی نخواهد داد.

کاهه با بیان اینکه با دستور قضایی این روزنامه توقیف شده است، گفت: همچنین قرار بازداشت برای مدیرمسئول این رورزنامه صادر شده است. وی تصریح کرد: دادستانی اجازه هنجارشکنی و اهانت به قومیت‌ها را به هیچ فرد و گروهی نخواهد داد. دادستان قم خاطرنشان کرد: کرامت انسانی افراد و قومیت ها باید حفظ شود.

احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در نشست علنی امروز (دوشنبه 9 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی از وزیر ارشاد خواست با فوریت جلسه هیات نظارت بر مطبوعات را تشکیل و برابر قانون مطبوعات به این موضوع رسیدگی کند. همچنین در نشست نوبت عصر مجلس، 136 نماینده به وزیر ارشاد به دلیل مطالب منتشره در روزنامه قم تذکر دادند. در همین زمینه : وزیر ارشاد مطلب منتشر شده در روزنامه قم را پیگیری کند.

منبع: میزان

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .