تبیان، دستیار زندگی
نماینده درگز در مجلس شورای اسلامی گفت: جزیی بودن قوانین اقدامی منفی است و باید به دولت ها اعتماد داشته باشیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مجلس به جای تولید مداوم، قوانین گذشته را اصلاح کند

نماینده درگز در مجلس شورای اسلامی گفت: جزیی بودن قوانین اقدامی منفی است و باید به دولت‌ها اعتماد داشته باشیم.

بخش سیاست تبیان
حاتمیان

عبدالله حاتمیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: جزییات قوانین را می‌بایست دولت در آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌ها تعیین کند و نباید مجلس جز به جز وارد قوانین شود.

این عضو فراکسیون امید تصریح کرد: مجلس می‌بایست قوانین را به صورت کلی در حدود  40 صفحه بنویسد نه این که شش یا هفت کیلو اوراق قوانین تهیه شود.

حاتمیان با اشاره به بررسی لایحه بودجه  عنوان کرد: در لایحه بودجه، مجلس مقداری باید جزییات را بررسی کند اما متاسفانه ما خیلی جزیی و در حد یک اداره کل وارد آن شده‌ایم.

وی ضمن بیان این مطلب که در کشور تورم قوانین وجود دارد، خاطرنشان کرد: قوانینی که از سال‌های بسیار دور برای اسب پاسگاه‌ها یا قوانین ژاندارمری‌ها وضع شده بود باقی مانده‌اند و با معضل تورم قوانین رو به رو هستیم.

حاتمیان ادامه داد: خیلی از این قوانین مخل و با یکدیگر در تعارض هستند و لازم است مجلس به‌جای تولید مداوم قوانین، قوانین گذشته را ضمن بررسی اصلاح یا حذف کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در ابتدای مجلس دهم مدتی بر روی تورم قوانین بحث شد و حدود دو هزار قانون در مجلس بررسی و رای ابطال‌شان صادر شد اما مدتی است که دیگر از ادامه این روند خبری نیست.


منبع : ایسنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .