تبیان، دستیار زندگی
یکی از سخنگوهای وزارت دفاع آمریکا به خبرنگاران گفت: طرح اولیه پنتاگون برای شکست داعش به کاخ سفید ارائه شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پنتاگون "طرح اولیه شکست داعش" را به کاخ سفید ارائه کرد

یکی از سخنگوهای وزارت دفاع آمریکا به خبرنگاران گفت: طرح اولیه پنتاگون برای شکست داعش به کاخ سفید ارائه شده است.

بخش سیاست تبیان

پنتاگون

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری واشنگتن اگزماینر، کاپیتان جف دیویس، سخنگوی پنتاگون به خبرنگاران گفت، این برنامه برای یک طرح گسترده‌تر است و برای از میان برداشتن داعش در سطح جهانی است و تنها به عراق و سوریه محدود نمی‌شود.

وی ادامه داد، این برنامه به گونه‌ای تبیین شده که برای از میان برداشتن و شکست داعش است و هدفش از میان برداشتن سریع این گروه تروریستی است.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا همچنین گفت که ژنرال جیمز ماتیس، وزیر دفاع این برنامه را مورد بررسی قرار می‌دهد. به علاوه دیپلماسی، این برنامه شامل چارچوب نظامی است که براساس ظرفیت‌ها و اهداف در صحنه نبرد ایجاد می‌شود.

بررسی استراتژی آمریکا برای مقابله با داعش و شکست این گروه تروریستی درحالی مطرح می‌شود که تلاش‌ها و اقدامات نیروهای ائتلاف ضد داعش در عراق و سوریه تحت رهبری ایالات متحده در لحظات حساسی است و می‌تواند به بهتر شدن برخی از محدودیت‌های سیاست‌های دوران باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا شامل محدودیت تعداد سربازان منجر شود. دولت کنونی آمریکا از میان برداشتن و شکست داعش را اصلی‌ترین اولیت سیاست خارجی خود قرار داده است.

بررسی سیاست‌های مقابله با داعش تحت امر ارتش آمریکا شامل برآوردهای رکس تیلرسون، وزیر خارجه و همچنین وزارت خزانه‌داری و جامعه اطلاعاتی آمریکا نیز می‌شود.


منبع : ایسنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .