تبیان، دستیار زندگی
ستاره شمشیربازی ایران با قرار گرفتن در جمع مدعیان برتر جهان بار دیگر تاریخ ساز شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تاریخ‌سازی مجتبی عابدینی در لهستان

ستاره شمشیربازی ایران با قرار گرفتن در جمع مدعیان برتر جهان بار دیگر تاریخ‌ساز شد.

عابدینی

مجتبی عابدینی، کاپیتان تیم سابر کشورمان که در مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی شمشیربازی در لهستان برابر ژیلاگی قهرمان المپیک ریو از مجارستان 15 - 11 شکست خورد با عنوان پنجمی به کار خود پایان داد. عابدینی در شرایطی در بین 175 شرکت‌کننده به عنوان پنجم جام‌جهانی لهستان دست یافت که هامر آمریکایی، نایب قهرمان المپیک ریو پس از وی به عنوان ششم جهان رسید.

به این ترتیب نماینده کشورمان 14 امتیاز پرارزش به مجموع امتیازات رنکینگ جهانی خود افزود تا برای اولین بار در تاریخ شمشیربازی ایران با یک پله صعود پس از کیم جانگوان از کره جنوبی، آرون ژیلاگی از مجارستان و وینسنت آنستت از فرانسه، در رده چهارم جهان بایستد.

عابدینی: رقیبانم ماهانه ۳۰ هزار دلار حقوق می‌‌گیرند

مجتبی عابدینی که با رتبه پنجمی با رقابت‌های لهستان وداع کرد درباره حریفانش در جام‌جهانی گفت: «خوشبختانه توانستم در جمع 8 نفر برتر قرار بگیریم و در نهایت پنجم شوم. امتیازهای خوبی را کسب کردم و به رده چهارم جهان صعود کردم که حضور در رده چهارم جهان افتخار بزرگی است. بهترین بازیکنان جهان از فرانسه، گرجستان و آلمان را شکست دادم و در یک‌چهارم نهایی با نتیجه 15 - 12 مقابل ژیلاگی قهرمان جهان المپیک باختم.

نتیجه خوبی برایم بود البته یک مقدار آسیب‌دیدگی‌های جزیی در ناحیه کمر و پا داشتم که این آسیب‌دیدگی‌ها سد راهم نشد چون به خودم قول داده بودم که می‌خواهم نتیجه بگیرم و تمام تلاشم را کردم.» او با اشاره به امکانات نفرات برتر جهان عنوان کرد:‌ «مسلما امکاناتی که آن‌ها دارند ما نداریم غیر از من سایر نفراتی که در میان 8 بازیکن برتر جهان بودند امکاناتشان خیلی فراتر از من است. به عنوان مثال کیم از کره جنوبی که نفر اول جهان است ماهانه 30 هزار دلار حقوق می‌گیرد نباید ما از این مسائل به راحتی عبور کنیم. هرچند من این حریفان قدرتمند جهانی را شکست هم داده‌ام.»

فخری: جایگاه چهارم جهان استثنایی است

پیمان فخری، سرمربی تیم سابر ایران در خصوص عملکرد مجتبی عابدینی در مسابقات جهانی لهستان گفت: «این پسر لایق بهترین‌هاست و در جام‌جهانی لهستان غوغا کرد و فوق‌العاده بود. او حتی در مبارزه با ژیلاگی برابر پیش آمد اما متاسفانه در پایان کم آورد. عابدینی به لحاظ بدنی خسته است و متاسفانه آسیب‌دیدگی‌های زیادی داشته و استراحت هم به اندازه کافی نداشت.»

فخری درباره صعود عابدینی به رده چهارم رنکینگ جهان تاکید کرد: «این جایگاه استثنایی و بی‌نظیر است. عابدینی فوق‌العاده بود و رده چهارم جهان را به دست آورد. ما 6، 7 سال پیش آرزو می‌کردیم در رنکینگ جهانی زیر 100 دنیا باشیم اما امروز عابدینی در رده چهارم و علی پاکدامن نوزدهم است.»

گفتنی است؛ پرونده شمشیربازی ایران در جام‌جهانی لهستان در حالی بسته شد که محمد فتوحی با کسب عنوان سی‌وپنجم، محمد رهبری با کسب عنوان چهل‌ودوم و علی پاکدامن با قرار گرفتن در رتبه چهل‌وپنجم هر یک 2 امتیاز به مجموع امتیازات خود افزودند.


منبع: خراسان