تبیان، دستیار زندگی
زاهدان - ایرنا - 2 اثر نقاشی شام غریبان و ما رایتُ الاجمیلا به مناسبت دهه فاطمیه در نگارخانه فردوسی مجتمع فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در زاهدان رونمایی شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رونمایی از 2 اثر نقاشی به مناسبت فاطمیه

2 اثر نقاشی شام غریبان و ما رایتُ الاجمیلا به مناسبت دهه فاطمیه در نگارخانه فردوسی مجتمع فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در زاهدان رونمایی شد.

بخش هنری تبیان
title

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این 2 اثر مربوط به استاد رضا افشاری هنرمند فاخر استان است که در قالب نمایشگاهی با 40 اثر دیگر در معرض دید عموم قرار گرفته است.
حسین مسگرانی افزود: بیشترین موضوعات آثار ارائه شده در این نمایشگاه مذهبی و دینی است.
وی ادامه داد: این هنرمند از مفاخر هنری سیستان و بلوچستان است که در کنار حضور ارزشمند در عرصه های بین المللی، سالیان متمادی در تهران، اصفهان و تبریز به تدریس هنر مشغول بوده است.
استاد رضا افشاری نیز به خبرنگار ایرنا گفت: رونمایی این آثار در زادگاهم سیستان و بلوچستان مایه افتخار است.
وی افزود: معتقدم در کار هنر به ویژه هنرهای تجسمی حتما باید تعمق، تحقیق و مطالعه زیاد صورت گیرد و به هیچ وجه سعی بر اقتباس و کپی برداری نشود.
افشاری با بیان اینکه جوانان در تمام عرصه ها باید بیشتر خودشان را بشناسند گفت: هنرمند باید با توجه به تاکید امام علی(ع) به توانایی های خود پی ببرند و بر آن اهتمام ورزد.
استان هنرپرور سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود.
7316**3042 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: محثه حیدری گرجی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan



منبع: ایرنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .