تبیان، دستیار زندگی
وب سایت فرهنگی اطلاع رسانی تبیان در مقاله ای اجتماعی «نوروز 96 چه فیلمی ببینیم؟» به معرفی فیلمهای نوروزی پرداخت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نوروز 96 چه فیلمی ببینیم؟

وب سایت فرهنگی اطلاع‌رسانی تبیان در مقاله ای اجتماعی «نوروز 96 چه فیلمی ببینیم؟» به معرفی فیلمهای نوروزی پرداخت.

هومن بهلولی- روابط عمومی

اکران نوروزی 96

به گزارش روابط عمومی، بخش سینما و تلویزیون موسسه فرهنگی اطلاع‌رسانی تبیان این مقاله را با هدف معرفی برترین آثار سینمایی نوروز96 تهیه و منتشر کرده است.

احمد رنجبر در این مقاله می نویسد:«بار اصلی فیلم بر دوش سام درخشانی و پژمان جمشیدی است؛ زوجی که در سریال «پژمان» محبوب شدند و حالا وجهی دیگر از کاراکتر آن ها را شاهد هستیم. ملاحت این دو بازیگر در «خوب، بد، جلف» به اوج رسیده و بده بستان های شان فصل جذاب فیلم را رقم زده است. حمید فرخ نژاد یکی از بازی ها خوب چند سال اخیرش را به نمایش گذاشته؛ پلیسی کاملا جدی که قصد دارد سام و پژمان را برای ایفای نقش دو پلیس آماده کند اما در این راه با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شود. ویشکا آسایش دیگر ستاره فیلم است که بخشی از موقعیت های کمدی حاصل کاراکتر اوست که رفتار و بیانش از مخاطب خنده می گیرد. استقبال از «خوب،بد،جلف» در جشنواره نوید می داد فیلم در اکران عمومی هم موفق می‌شود. فیلم هفته پیش به سینماها آمد و خیلی زود در استانه میلیاردی شدن قرار گرفت. از حالا می توان فیلم قاسمخانی را در رده بالای جدول فروش 96 دید.

ماجرای نیمروز / محمد حسین مهدویان // فیلم«ماجرای نیمروز» منتخب مخاطبان در جشنواره فیلم فجر شد و عنوان بهترین فیلم را هم بدست آورد. مطلوب منتقدان و اصحاب رسانه هم بود. این یعنی فیلم محمد حسین مهدویان باب طبع سلیقه های مختلف است و می تواند گزینه خوبی در نوروز باشد که سینما رفتن یکی از تفریحات مردم است. برگ برنده فیلم روایت معما گونه است که مخاطب را در سالن میخکوب می‌کند و تا آخر با خود می کشد. در خلال آن می توان به بخشی از حوادث سیاسی سال 1360 و ماجرای گروهک منافقین پی برد. نقد فیلم را اینجا (349461)می توانید بخوانید. مهرداد صدیقیان،احمد مهرانفر، هادی حجازی‌فر، جواد عزتی، مهدی زمین‌پرداز و دیگر بازیگران فیلم، نام هایی نیستند که با گیشه پیوند خورده باشند و حضورشان در یک اثر سینمایی فروش آن را متضمن کند. بازی های شان در «ماجرای نیمروز» اما همه را انگشت به دهان نگه داشته است و روی دیگری از توانمندی شان را شاهد هستیم.

رگ خواب / حمید نعمت الله // «رگ خواب» فیلمی است که مخاطب با آن سرگرم می‌شود، یک قصه پرکشش تماشا می‌کند و با سرنوشت شخصیت اصلی فیلم (مینا با بازی لیلا حاتمی) همراه می‌شود. گاه به آن می خندد و گاه مغموم می‌شود. «رگ خواب» لحظات عاشقانه جذابی دارد که برخی سکانس های آن در سینمای ایران بدیع و هوشمندانه است و بخوبی توانسته بدون افتادن در دام ممیزی حس عاشقانه را به مخاطب القا کند. در نیمه دوم که مینا تنها است رویی تازه از شخصیت زن و مرد فیلم شاهدیم که مکمل بخش اول است. «رگ خواب» را فیلمی زنانه هم تعبیر کرده اند که بخوبی توانسته مصائب یک زن در دنیای خشن امروز را نشان دهد. لیلا حاتمی ستاره بی بدیل «رگ خواب» و حتی اکران نوروز 96 است که بازی درخشانش او را به سیمرغ رساند. مینا برای حاتمی حرکت روی لبه تیغ است که اگر کمی می لغزید به کاراکترهای دیگرش خاصه در «سر به مهر» شبیه می شد اما حالا شبیه هیچ کدام از نقش های قبلی نیست. آن قدر در نقش فرو رفته که گاهی فراموش می‌کنیم این که می بینیم لیلا حاتمی است. بازگیر روبه‌روی او یعنی کوروش تهامی غالفگیری جشنواره امسال بود؛ این بازیگر نقشی متفاوت در «رگ خواب» بازی کرده است: مردی با شخصیت و عاشق پیشه که رنگ عوض می‌کند و چه خوب این تغییر در بازی تهامی ملموس و باورپذیر است.

گشت 2 / سعید سهیلی // «گشت 2» به مشکل برخورده است و بخاطر اظهارات مسعود فراستی در کمیسیون فرهنگی مجلس، احتمال توقیف آن وجود دارد. اگر مشکل فیلم حل شود، «گشت 2» با اعمال برخی ممیزی ها فیلم بدی برای گیشه نیست.حمید فرخ‌نژاد، ساعد سهیلی و پولاد کیمیایی هیچ کدامشان بازیگران گیشه نیستند و نمی‌توانند عامل فروش فیلمی شوند اما چون این ترکیب قبلا در «گشت ارشاد» بسیار مورد توجه قرار گرفته و خاطره خوشی برای مردم به جا گذاشته است،می‌شود به استقبال مردم از این گروه امیدوار بود. با این حال توقع تان را از بازی آن ها پایین بیاورید چرا که در حد «گشت ارشاد» نیست.

یک روز بخصوص / همایون اسعدیان // داستان «یک روز بخصوص» روایت مردی است که برای پیوند عضو خواهرش با شرایط سخت روبه‌رو است و در دو راهی مانده است.فیلم واکاوی مصائب امروز جامعه است که تا حدودی هم موفق عمل کرده. برای حرفه‌ای‌ترها احتمالا نام‌هایی همچون مجید قیصری، همایون اسعدیان و مازیار میری در ترکیب عوامل اصلی فیلم هم حکم ستاره را داشته باشد اما از منظر گیشه قطعا ترکیب بازیگران برگ برنده اصلی «یک روز به‌خصوص» است. حضور فرهاد اصلانی، مصطفی زمانی و محسن کیایی در کنار پریناز ایزدیار که سال گذشته با شکار سیمرغ بهترین بازیگری به خاطر ایفای نقش در «ابد و یک روز» درخشید، حتما پشتوانه خوبی برای تضمین حداقل فروش فیلم در گیشه خواهد بود.

سه بیگانه / مهدی مظلومی // فیلم «سه بیگانه» در جشنواره امسال حضور نداشت و نمی توان قصاوتی جامع درباره اش داشت. ظاهر ماجرا می‌گوید فیلم مناسب نوروز است اما چند نفری که آن را دیده اند از کیفیت «سه بیگانه» تعریف نمی کنند. داستان فیلم درباره سه جاسوس خارجی است که با یک نقشه دقیق و از پیش تعیین شده وارد ایران می‌شوند تا عملیاتی خرابکارانه را به سرانجام رسانند، ولی از لحظه ورود به ایران بخاطر تشابه فراوان به چند مسئول سرشناس با حوادث و اتفاقاتی باور نکردنی روبه‌رو می شوند و تمامی نقشه های آنها بهم می ریزد و … «سه بیگانه» قرار بود آذر ماه اکران شود اما مهاجرت کارگردانش به ترکیه و همکاری با شبکه جم فیلم را برای مدتی به محاق برد و حالا در بهترین فصل سال اکران خواهد شد. امین حیایی، محمدرضا شریفی‌نیا، مجید صالحی، لیلا اوتادی، برزو ارجمند، سحر قریشی، حسین محب‌اهری، رابعه اسکویی، شیوا خسرو مهر، علی کاظمی، کیانوش گرامی و حمید لولایی بازیگران «سه بیگانه» هستند. »

متن کامل این مقاله در اینجا قابل مشاهده است.