تبیان، دستیار زندگی
کاظم طلایی، مدیر انتشارات طلایی از انتشار تعدادی فرهنگ نامه جدید برای کودکان و نوجوانان خبر داد و گفت: به زودی «فرهنگ نامه هنر»، «فرهنگ نامه دایناسورها» و «3، 2، 1 پرتاب» را منتشر خواهیم کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

​فرهنگ‌نامه‌های جدیدی برای کودکان در راه است

کاظم طلایی، مدیر انتشارات طلایی از انتشار تعدادی فرهنگ‌نامه جدید برای کودکان و نوجوانان خبر داد و گفت: به زودی «فرهنگ‌نامه هنر»، «فرهنگ‌نامه دایناسورها» و «3، 2، 1 پرتاب» را منتشر خواهیم کرد.

بخش کتاب و کتاب خوانی تبیان
title
کاظم طلایی در گفت‌وگو درباره جدیدترین آثار انتشارات طلایی بیان کرد: مجموعه 6 جلدی «معرفی حیوانات ایران و جهان» از جمله کتاب‌هایی است که به تازگی به قلم محمد کرام‌الدینی برای کودکان و نوجوانان منتشر کرده‌ایم.

مدیر انتشارات طلایی افزود: تولید این مجموعه 4 سال طول کشید. هر کتاب 64 صفحه دارد و به صورت مدخل‌های مختلف به ارائه مطالبی درباره بی‌مهرگان، پرندگان، خزندگان، دوزیستان، ماهی‌ها و پستانداران پرداخته است. این مجموعه به صورت اینفوگرافی تهیه شده و هماهنگی بین متن و تصویر برقرار است و از تصاویر اورجینال استفاده شده است.

وی درباره سایر کتاب‌های جدیدشان نیز توضیح داد: همچنین کتاب «آسمان شگفت‌انگیز» نوشته مهدی ناصری را که به بیان مفاهیمی درباره نجوم و فضا برای کودکان و نوجوانان می‌پردازد نیز به تازگی منتشر کرده‌ایم. کتاب «آشپزی» اثر اعظم اسلامی کتاب دیگری است که طرز تهیه انواع نوشیدنی‌ها و غذاهای مختلف را با استفاده از لوازم ساده آشپزخانه به بچه‌ها آموزش می‌دهد.

طلایی در ادامه سخنانش به معرفی آثاری که در دست چاپ است، پرداخت و گفت: «فرهنگ‌نامه هنر» از جمله آثاری است که تولید آن پنج سال به طول انجامید و 16 رشته هنری مختلف را از نظر تاریخ، مشاهیر ایران و جهان مطرح در آن رشته، ابزارشناسی و این‌که در گذر زمان در سطح جهان این رشته دچار چه اتفاقات و تغییر و تحولاتی شده است، به مخاطبان معرفی می‌کند. این کتاب نوشته محمد شمع‌خوانی بوده و ازجمله آثار بی‌نظیر در کشور محسوب می‌شود.

این نویسنده و تصویرگر اضافه کرد: همچنین «3، 2، 1 پرتاب» تالیف محمدرضا رضایی و آقای برزو کتاب دیگری است که به صورت فرهنگنامه منتشر کرده‌ایم. این کتاب تصویری است و تولید آن دو سال به طول انجامید. در این کتاب مراحل آموزش فضانوردان از ابتدا تا زمان ورود به سفینه و مراحل فضانوردی به تفصیل بیان شده است. علاوه بر این همه این مراحل در قالب یک دی وی دی به همراه کتاب در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت.

طلایی گفت: «فرهنگ‌نامه دایناسورها» تالیف عرفان خسروی با تصویرگری محمد حقانی نیز کتاب دیگری است که به‌زودی منتشر خواهیم کرد. این کتاب چهار سال پیش منتشر و دوبار تجدید چاپ شد اما به دلیل اهمیتی که داشت امسال در قطع جدید با به روز رسانی مداخل و تصاویر و مطالب کتاب برای کودکان و نوجوانان منتشر خواهد شد.


منبع: خبرگزاری کتاب ایران (IBNA)

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .