تبیان، دستیار زندگی
مسلما امکان سفر به قاره های مختلف و غواصی در اقیانوس ها برای همه علاقه مندان دنیای زیر آب امکان پذیر نیست. اما اصفهان اگرچه از اقیانوس کیلومترها فاصله دارد، همه اقیانوس های جهان با موجودات ریز و درشتش را کوچک کرده و در یکجا جمع آوری کرده تا زحمت شما را کم
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سفر به اقیانوسهای جهان در اصفهان

مسلما امکان سفر به قاره های مختلف و غواصی در اقیانوس ها برای همه علاقه مندان دنیای زیر آب امکان پذیر نیست. اما اصفهان اگرچه از اقیانوس کیلومترها فاصله دارد، همه اقیانوس های جهان با موجودات ریز و درشتش را کوچک کرده و در یکجا جمع آوری کرده تا زحمت شما را کم و خیالتان را راحت کند که برای دیدن این همه زیبایی به اقیانوس های مختلف جهان سفر نکنید. فرقی نمی کند زادگاه‌ هر ماهی کجا باشد، از هر قاره، اقیانوس، دریا، دریاچه و رودخانه معروفی که فکرش را بکنید یک نمونه ماهی اینجا می‌بینید.

فرآوری: علیرضا عابدینی-بخش گردشگری تبیان

سفر به اقیانوسهای جهان در اصفهان

برای اولین بار در کشورمان یک مجموعه آکواریوم با وسعت زیاد در اصفهان احداث شده است. در این مجموعه شما می‌توانید حضور در عمق ۳۵ متری بزرگ‌ترین اقیانوس‌های جهان را تجربه کنید. این مجموعه حجمی معادل هزار و 80 مترمکعب آب را در خود جای می دهد و شهروندان می توانند در کنار و بالای سر خود زیباترین و کم یاب ترین گونه های دریایی را ببینند و بودن در فضای اقیانوس را تجربه کنند.

آکواریوم اصفهان در پارک جنگلی ناژوان در اصفهان واقع شده است. این مجموعه در زمینی به وسعت 4000 متر مربع و در عمق 7 متری زیرزمین ساخته شده است.

در این مجموعه ، آکواریوم های بزرگ 5 الی 10 متری ، آکواریوم های لمسی و سیلندر آکواریوم و نیز یک تونل آکواریوم به طول 35 متر است. در آکواریوم اصفهان کودکان میتوانند به گونه های مختلف از آبزیان غذا بدهند و آنها را لمس کتتد.

تعداد آبزیان آکواریوم اصفهان حدود 6500 موجود زنده است که بالغ بر 300 تا 350 گونه از ماهی های پنج قاره جهان را در خود جای داده است. حدود 100 قطعه از این آبزیان جزء خطرناکترین ، نادرترین و عجیبترین گونه از ماهیان هستند. همچنین 6 نوع کوسه در تونل آکواریوم اصفهان زندگی میکنند .

سفر به اقیانوسهای جهان در اصفهان

اطلاعات آکواریوم ها

در این مجموعه شما می توانید از 13 آکواریوم دیواری به طول4 متر، 10 آکواریوم کوچک شامل ماهی های خاص و گونه های نادر، تونل آکواریوم به طول 35 متر و گنجایش 1.5 میلیون لیتر آب که بسیاری از گونه های آبزیان اقیانوس ها را در خود جای داده است،3 سیلندر آکواریوم(آکواریوم استوانه ای) بزرگ با گنجایش 2500 لیتر، 2 آکواریوم تاچ پول که یکی دارای ماهی کویی ( کپور ژاپنی ) و دیگری دارای ستاره های دریایی است و یک آکواریوم با کانسپت آمازون که ماهی های رودخانه های آمازون را در خود جای داده است، بازدید کنید.

هرکدام از این آکواریوم‌ها متناسب با نوع، اندازه، خوراک، محیط زندگی و... ماهی‌ها تنظیم شده است. مثلا آکواریوم های تماتیک، اقیانوس مناطق دیگر را بازنمایی می‌کند و یا آکواریوم‌های لمسی یک برش واقعی از رودخانه آمازون در آمریکای جنوبی است و برخی از ماهی‌های موجود در رودخانه آمازون مثل گربه ماهی دم قرمز، پاکو، اسکار، بوفالو و سفره ماهی آب شیرین را در خود جای داده است.

ماهی‌های رودخانه‌ای آسیا، ماهی‌های رودخانه‌های استرالیا، کلون فیش، دلقک ماهی‌ها، آنتن ماهی، خفاش ماهی، جراح ماهی لب ماتیکی، اسب دریایی و... از دیگر گونه‌هایی هستند که در این مجموعه نگهداری می‌شوند.

در سیلندر آکواریوم‌ها (آکواریوم های استوانه ای)، خانواده دلقک ماهی‌ها، انواع مارماهی‌های مورن و ماهی کوپی باله بلند زندگی می‌کنند. به طور کلی این ماهی‌ها براساس طبع و نوع محیطی که باید در آن زندگی کنند دسته بندی شده اند. ۱۰۰ قطعه از این آبزیان جزو خطرناک‌ترین، نادرترین و عجیب ترین گونه از ماهی‌ها هستند که شش کوسه ماهی هم از این جمله اند.

سفر به اقیانوسهای جهان در اصفهان

غذا دادن به ماهی‌های کپور ژاپنی با شیشه شیر و پستانک!

ماهی «کوی» یا «کپور ژاپنی» از کشور ژاپن به آکواریوم اصفهان آمده است. نکته جالب توجه این گونه از ماهی‌ها این است که شما می‌توانید دقیقا مثل یک نوزاد با استفاده از شیشه شیر و پستانک به این ماهی‌ها غذا بدهید. امکان غذا دادن به این گونه ماهی توسط شیشه شیر و پستانک در آکواریوم اصفهان وجود دارد و شما می توانید از این کار لذت ببرید.

در این مجموعه همچنین یک بخش عکس یادگاری ، فروشگاه هدایا و کافی شاپ و پارکینگ با مساحت 3000 مترمربع هم طراحی و تعبیه شده است .

آکواریوم اصفهان با سرمایه گذاری مشترک شرکت اقیانوس آکواریوم ترکیه و شهرداری اصفهان ساخته و به بهره برداری رسیده است.

سفر به اقیانوسهای جهان در اصفهان


منابع : آکواریوم اصفهان، فردا نیوز