تبیان، دستیار زندگی
به گزارش تبیان از دنیای سفر؛ معاون گردشگری تهران گفت: از فعالیت اقامتگاه های غیرمجاز گردشگران چینی جلوگیری شده اما تا کنون خانه ای پلمپ نشده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سرانجام خانه های غیرمجاز چینی ها و عرب ها در تهران

به گزارش تبیان از دنیای سفر؛ معاون گردشگری تهران گفت: از فعالیت اقامتگاه های غیرمجاز گردشگران چینی جلوگیری شده اما تا کنون خانه ای پلمپ نشده است.

بخش گردشگری تبیان

سرانجام خانه های غیرمجاز چینی ها و عرب ها در تهران

علی رفیعی در گفت و گو با ایسنا درباره سرانجام پرونده فعالیت های غیرمجاز چینی ها در حوزه گردشگری ایران، اظهار کرد: پس از موج رسانه ای که درباره فعالیت های غیرقانونی چینی ها در ایران راه افتاد، برخی از مالکان اقامتگاه های مورد استفاده گردشگران چینی که متوجه فعالیت غیرمجاز خود شده بودند به معاونت گردشگری تهران مراجعه کردند که ما سعی کردیم آن ها را با قوانین مطابقت دهیم، هرچند این اقامتگاه ها فعلا از چرخه خدمات دهی تا مشخص شدن تکلیف شان خارج شده اند.

او در پاسخ به این ابهام که چگونه ممکن است مالکان این اقامتگاه ها متوجه فعالیت غیرقانونی خود نشده باشند، گفت: شاید این مالکان تا پیش از این نمی دانستند فعالیت شان غیرقانونی تلقی می شود و یا به مجوز احتیاج دارند و یا حتی رصد می شوند، برای همین وقتی موضوع رسانه ای شد، برخی از آنها دواطلبانه مراجعه کردند تا مشکل را حل کنند و ما هم سعی کردیم آن ها را با قوانین موجود تطبیق دهیم.

در حال حاضر با توجه به شناسایی اقامتگاه های غیرمجاز چینی ها، از بعضی فعالیت های فراگیر و گسترده جلوگیری شده است، اما اقدام نهایی در این باره و چگونگی برخورد با آن ها به بررسی های نهایی و رأی کمیسیون ارتقاء امنیت گردشگران خارجی و مقاصد آنها منوط شده است.

رفیعی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به شناسایی اقامتگاه های غیرمجاز چینی ها، از بعضی فعالیت های فراگیر و گسترده جلوگیری شده است، اما اقدام نهایی در این باره و چگونگی برخورد با آن ها به بررسی های نهایی و رأی کمیسیون ارتقاء امنیت گردشگران خارجی و مقاصد آنها منوط شده است.

وی اظهار کرد: این پرونده همچنان باز است و بررسی های مربوط به آن ادامه دارد تا در جلسه کمیسیون ارتقاء امنیت گردشگران خارجی در این باره به تصمیم نهایی برسند.

او با تاکید بر این که فعلا هیچ یک از اقامتگاه های گردشگران چینی پلمپ نشده است، افزود: به دلیل حساسیت موضوع، بررسی ها هنوز توسط دستگاه های نظارتی و امنیتی ادامه دارد و رأی نهایی در این باره صادر نشده است.

رفیعی با اشاره به شناسایی تمام مراکز اقامتی گردشگران چینی در تهران، درباره پرونده دولت آباد نیز توضیح داد: اقامتگاه های غیرمجاز گردشگران عربی در محله دولت آباد تهران نیز در حال بررسی است و پرونده آن همسو با چینی ها پیگیری می شود.


منبع : دنیای سفر