تبیان، دستیار زندگی
رئیس جمهور با بیان اینکه اگر از تعامل با جهان بگوییم بعضی ها بدشان می آید، گفت: بعضی ها از تقابل با جهان خوششان می آید، نمی دانم این تقابل چه چیزی برایشان آورده، البته برای بعضی ها نان آورده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برخی آلزایمر سیاسی دارند

رئیس جمهور با بیان اینکه اگر از تعامل با جهان بگوییم بعضی‌ها بدشان می‌آید، گفت: بعضی‌ها از تقابل با جهان خوششان می‌آید، نمی‌دانم این تقابل چه چیزی برایشان آورده، البته برای بعضی‌ها نان آورده است.

بخش سیاست تبیان

آلزایمر سیاسی

حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان صبح امروز با حضور در مجمع ملی سلامت که در مرکز همایش های رازی تهران برگزار شد، اظهار داشت: جسم سالم در روح اثر می‌گذارد و روح سالم در جسم اثر می‌گذارد، اینها اثر متقابل دارند.

رئیس جمهور در ادامه گفت: مگر یک آدم می‌تواند مضطرب باشد، اما بدنش سالم باشد یا بدنش درد داشته باشد، اما روحش آرام باشد؟ نمی‌شود. سلامت یک دنیای بسیار وسیعی دارد.

روحانی افزود: ما اگر از تعامل با جهان بگوییم بعضی‌ها بدشان می‌آید، نمی‌دانم چرا بعضی‌ها در تعامل با جهان حساسیت دارند. بعضی‌ها از تقابل با جهان خوششان می‌آید، نمی دانم این تقابل چه چیزی برایشان آورده، البته برای بعضی‌ها نان آورده است. در حوزه سلامت که از تعامل با جهان که می‌گوییم، ممکن است بعضی بگویند تعامل با جهان چه ربطی به سلامت دارد؟

وی گفت: شما وقتی تعامل با جهان ندارید و دچار تحریم هستید، ناچار می‌شوید از کود و سم غیراستاندارد استفاده کنید. کشوری که استاندارد دارد آن را به شما نمی‌دهد، اصلاً صنعت و تولید برخی کشورها برای تحریمی‌ها ساخته شده است، اگر در دوران تحریم نباشد، دکان آنان نیز در دنیا برچیده می‌شود.

یک عده از صبح تا شب ذهن‌شان آشفته و نگران است و نگرانی هم تولید می‌کنند. اساتید و بزرگان ما می‌توانند در رفت‌وآمد باشند و علم و تحقیقات را بالا ببرند.

روحانی تصریح کرد: وقتی کشاورزی ما نمی‌تواند در چارچوب سلامت حرکت کند، از همین‌جا شروع می‌شود. اگر از کود غیراستاندارد و سم غیراستاندارد استفاده کردیم و حتی از بذر نادرست، همین می شود.  اینکه می‌گوییم بدن باید سالم باشد، مقداری از آن در مواد غذایی است، مردم که نباید قرص از داروخانه به عنوان مکمل بخرند. اینها باید در مواد غذایی باشد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: بهترین راه این است که ما همه نیازمندی‌هایی که داریم را بتوانیم به‌گونه‌ای در مواد غذایی تأمین کنیم، آن زمان بذر گندم‌ها و ترکیب آن متفاوت خواهد شد. ما سلامت را باید از نانوایی، از مزرعه و باغات شروع کنیم. سلامت یک دنیای وسیعی دارد. در خود مسئله دارو و درمان هم باز این‌چنین است. این‌گونه نیست که بگوییم در دارو و درمان و پزشکی، بدون نیاز به بخش‌های دیگر و جهان، باید باشیم. تعامل ما با دنیا در این خصوص برایمان مفید است.

وی افزود: دانشگاه‌های ما باید در تعامل باشند. یک تجربه‌ای ما به دست می‌آوریم که برای دنیا مفید است و آن زکاتش است که ما پرداخت می‌کنیم. زکات علم یاد دادن به دیگران است. بعضی‌ها فکر می‌کنند هرچه قفل‌های دروازه کشور بیشتر باشد امنیت و سلامت بیشتر است، نه این‌گونه نیست. ما یک ملت بزرگ و رشید داریم. از استاد دانشگاه هم باید نگران باشد که برای مطالعات می‌خواهد به خارج برود؟ باید از یک استادی هم که می‌خواهد به ایران بیاید نگران باشیم؟

روحانی اضافه کرد: یک عده از صبح تا شب ذهن‌شان آشفته و نگران است و نگرانی هم تولید می‌کنند. اساتید و بزرگان ما می‌توانند در رفت‌وآمد باشند و علم و تحقیقات را بالا ببرند. ما الان چقدر سرمایه‌گذار در بخش درمان می‌خواهیم؟ همه سرمایه‌گذاری را ما می‌توانیم انجام بدهیم؟

رئیس جمهور با بیان اینکه اگر برگردم به ابتدای سال 91 و 92 بعضی‌ها ناراحت می‌شوند، گفت: چراکه آمار و ارقام خیلی مشعشع و درخشان است! اگر از آن زمان بگویی، به ما می‌گویند چرا به قبل از این دولت رفته‌اید و چه‌کار دارید به قبل از این دولت؟ آن وقتی که آن دولت بود و می‌خواستیم انتقاد کنیم، می‌گفتند انتقاد نکنید؛ چراکه دولت تضعیف می‌شود. گفتیم چشم، امروز که آن دولت رفته و می‌خواهیم انتقاد کنیم می‌گویند آنکه رفته آن را رها کنید، پس ما به آن زمان برنمی‌گردیم.
منبع : خبرگزاری فارس