تبیان، دستیار زندگی
محمد جواد ظریف رئیس وزیر امور خارجه کشورمان ، در پاسخ به این سوال که آیا برای انتخابات سال 96 کاندیدا خواهید شد، گفت: خیر! چند بار بگویم کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نخواهم شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

واکنش قاطع ظریف و پزشکیان به کاندیداتوری

محمد جواد ظریف رئیس وزیر امور خارجه کشورمان ، در پاسخ به این سوال که آیا برای انتخابات سال 96 کاندیدا خواهید شد، گفت: خیر! چند بار بگویم کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نخواهم شد.

بخش سیاست تبیان

واکنش قاطع ظریف و پزشکیان به کاندیداتوری

با توجه به نزدیک شدن به ایام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، شوراها و میاندوره ای مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی در برخی حوزه ها ممکن است برخی خبرهای مهم انتخاباتی لا به لای اخبار روز کم رنگ شود و به اندازه کافی تاثیرگذار نباشد بنابراین به خلاصه ای از این اخبار می پردازیم.

پزشکیان: ضربه‌گیر روحانی نمی شوم

مسعود پزشکیان بعد از مدت‌ها  در مورد مطرح شدنش به عنوان کاندیدای پوششی اصلاح طلبان گفت: بنده هیچ تصمیمی برای کاندیداتوری ندارم و اگر قصد داشتم تاکنون کارهایی را انجام می‌دادم.

پزشکیان در پاسخ به این سؤال که آیا قرار است شما با کاندیداتوری در انتخابات 96 نقش ضربه‌گیر را ایفا کنید، می‌گوید: در دروازه را می‌توان بست ولی دهان مردم را خیر. خیلی حرف‌ها را چه اصلاح‌طلب و چه غیر اصلاح‌طلب به غلط اشاعه می‌کنند؛ من کاندیدای انتخابات 96 نخواهم شد.

رصد تجمع انتخاباتی چهارشنبه آخرسال

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور  در بخشی از سخنانش  در همایش سراسری مجریان انتخابات که صبح امروز شنبه (هفتم اسفند) در وزارت کشور برگزار شد با اشاره به چهارشنبه آخر سال و ایام نوروز گفت: برقراری امنیت این دو مناسبت از دیگر کارویژه‌های ستاد امنیت انتخابات و شورای تامین استان‌هاست .

نیروی انتظامی سوابق را به خوبی نگهداری کرده است ما موضوع سوء پیشینه را نیز داریم و بانک اطلاعاتی خوبی در این زمینه داریم و اطلاعاتمان کامل است.

ذوالفقاری ادامه داد: جریانی قصد دارد در نوروز در مکانی خاص جمع شوند و خبر داریم که این جریان در چهارشنبه آخر سال می‌خواهند برای انتخابات شروع کنند که ما باید احکام تنش‌زا و تحرکات را به درستی مراقبت و امنیت را برای آنها تقویت کنیم. اگر وحدت، اخلاق مورد توجه قرار نگیرد باید احتمال تنش و ناآرامی را در زمان انتخابات داشته باشیم.

ظریف: چندبار بگویم کاندیدا نمی‌شوم!

محمد جواد ظریف رئیس وزیر امور خارجه کشورمان ، در پاسخ به این سوال که آیا برای انتخابات سال 96 کاندیدا خواهید شد، گفت: خیر! چند بار بگویم کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نخواهم شد.

سفر خارجی استانداران از امروز ممنوع شد

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به اینکه جناح ضد انقلاب همواره در همه شرایط فعال است تصریح کرد: این گروه همواره علیه کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران فعال بوده لذا دلسوزان نظام و کشور باید هوشیاری و بصیرت خود را حفظ کنند تا به مردم ظلم نشود.

وی گفت: از امروز مسافرت‌های خارجی برای استانداران، فرمانداران و بخشداران ممنوع است.

احمدی متذکر شد: باید با دبیرخانه امنیت ملی کشور در ارتباط باشیم همچنین باید ارتباط خود را در باب مسائل انتخاباتی و رصد تحرکات و جریانات سیاسی حفظ کنیم در عین حال باید بر نوع برنامه‌ها، اظهار وجودها و تخریب‌ها نظارت کرد.

معاون سیاسی وزیر کشور اضافه کرد: آموزش فرمانداران و بخشداران، هیئت‌های اجرایی و حتی اعضای شعب اخذ رأی باید ادامه پیدا کند تا دچار مشکل نشویم.

ایراد شورای نگهبان به استفساریه قانون انتخابات به‌قوت خود باقیست

عباسعلی کدخدایی درباره مصوبات بررسی شده توسط شورای نگهبان گفت: روز چهارشنبه چند مصوبه در جلسه شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت؛ نخست طرح استفساریه تبصره ٤ ماده ٥٢ قانون انتخابات بود که قبلا هم دو نوبت به شورای نگهبان ارسال شده بود و توسط شورا ایراداتی نسبت به آن وارد شد. صرف نظر از عدم تطابق سئوال و پاسخ این استفساریه، ایراد سابق شورای نگهبان کماکان به قوت خود باقیست. این استفساریه مغایر اصل ٩٩ قانون اساسی و نظریه تفسیری شورای نگهبان است.

وی در ادامه درباره دو مصوبه دیگر بررسی شده در جلسه شورای نگهبان گفت: عدم مغایرت با شرع و قانون اساسی طرح اصلاح بند الف ماده ١٠٣ قانون مدیریت خدمات کشوری و لایحه اساسنامه سازمان فرهنگی هنری فارسی زبانان (ایتا) به مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

تمام گروه‌های انقلابی به «جبهه مردمی نیروهای انقلاب» ملحق شوند

محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی ا اعلام اینکه نقش این جبهه در هماهنگ‌سازی نیروهای انقلاب مفید است، اظهار کرد: باید همه گروه‌های اصولگرا حتی گروه‌های خارج از تشکل‌های رسمی نیز به این جبهه ملحق شوند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با تأکید بر اینکه اکثریت نیروهای انقلاب از تصمیم‌های این جبهه از جمله معرفی نامزدهای انتخاباتی حمایت خواهند کرد، افزود: این حزب نیز در جهت همسویی با جبهه مردمی نیروهای مردمی انقلاب،کاندیدای مورد نظر خود را که آقای میرسلیم است را به جبهه معرفی کرده است.

حبیبی خاطرنشان کرد: اعضای حزب موتلفه اسلامی همواره با جبهه در حال رایزنی است و این جبهه را تأیید می‌کند.

کاندیداهایی با رنگ و بوی احمدی‌نژاد شانسی در انتخابات ندارند

حسین کنعانی مقدم، فعال سیاسی اصولگرا  در خصوص اعلام کاندیداتوری حمید بقایی، مشاور احمدی‌نژاد گفت: تجربه نشان داده کسانی که رنگ و بوی آقای احمدی‌نژاد را دارند در انتخابات موفق نخواهند شد.

این فعال سیاسی اصولگرا در همین خصوص اضافه کرد: این نوع اعلام نامزدی‌ها خارج از  چارچوب اصولگرایان است و به نوعی دهن کجی به وحدت جریان اصولگرایی محسوب می‌شود. تجربه نشان داده کسانی که رنگ و بوی آقای احمدی‌نژاد را دارند در انتخابات موفق نخواهند شد چون مردم سوالات زیادی از آقای احمدی‌نژاد و یارانشان دارند که همه آنها بی‌پاسخ مانده است. این موضوع باعث می‌شود مردم اقبالی به کسانی که در سایه احمدی‌نژاد هستند نشان ندهند.

او افزود: اگر آقای بقایی بخواهد روی حمایت آقای احمدی‌نژاد حساب کند و فکر کند آرای احمدی نژاد به صندوق او ریخته خواهد شد، دستور مقام معظم رهبری مبنی بر منع دو قطبی شدن جامعه متزلزل خواهد شد. ما به هیچ عنوان نباید طوری انتخابات را پیش ببریم که به این بحث دامن زده شود.

اشتری: همه دستگاه‌ها در تامین امنیت انتخابات به ناجا کمک کنند

سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور امروز در همایش سراسری مجریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ٩٦ که از صبح امروز در سالن ٤ هزارنفری وزارت کشور در حال برگزاری است، با بیان اینکه موضوع امنیت موضوع خاص ماست و همه دستگاه‌ها باید به کمک نیروی انتظامی بیایند، گفت: طبق قانون مسئولیت امنیت انتخابات به عهده نیروی انتظامی است.

وی گفت: همچنین یکی از چهار مرجع پاسخگو به استعلامات هستیم. هم در انتخابات مجلس هم در انتخابات ریاست جمهوری و هم شوراها از مراکز استعلام هستیم. نیروی انتظامی سوابق را به خوبی نگهداری کرده است ما موضوع سوء پیشینه را نیز داریم و بانک اطلاعاتی خوبی در این زمینه داریم و اطلاعاتمان کامل است. خطایمان نیز کمتر بوده البته ممکن است جاهایی تشابه اسمی وجود داشته که بعدها متوجه شده و بلافاصله اصلاح و عذرخواهی کردیم.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: سعی می‌کنیم بانک اطلاعاتی استعلامات را به روز کنیم تا با دقت و سرعت بیشتر پاسخگو باشیم. از ماه‌های گذشته در جهت تجمیع اطلاعات حرکت کردیم.
منبع : تابناک