تبیان، دستیار زندگی
شرکت ایسر ابزار کنترلی هوشمند تازه ای عرضه کرده که از آن می توان برای بررسی وضعیت و کیفیت هوای اطراف منزل، خانه و هر محیط دربسته دیگری استفاده کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دستگاه کنترل کیفیت هوای محیط های دربسته ساخته شد

شرکت ایسر ابزار کنترلی هوشمند تازه ای عرضه کرده که از آن می توان برای بررسی وضعیت و کیفیت هوای اطراف منزل، خانه و هر محیط دربسته دیگری استفاده کرد.

بخش دانش و زندگی تبیان

کنترل کیفیت هوا

این مکعب مستطیل سفیدرنگ دارای حسگرهای متعددی برای اندازه گیری شاخص هایی مانند میزان دی اکسیدکربن موجود در هواست. علاوه بر این از طریق ابزار یادشده می توان دمای محیط، میزان رطوبت آن و میزان ترکیبات آلی فرار را اندازه گیری کرد.

ترکیبات آلی فرار در برخی انواع مواد پاک کننده، افشانه ها و غیره وجود دارند. ابزار یاد شده همراه با یک برنامه موبایلی عرضه می شود و از طریق آن می توان پی برد که آیا هوایی که فرد در آن تنفس می کند از کیفیت لازم برخوردار است یا خیر.

علاوه بر این برنامه موبایلی، با نگاه کردن به خود ابزار مذکور هم می توان از کیفیت هوای اطراف مطلع شد. زیرا این ابزار دارای لامپ های ال ای دی خاصی است که رنگ آنها در صورت آلوده بودن هوای محیط تغییر می کند تا توجه کاربر را به خود جلب کند.

با تشدید زندگی ماشینی، بسیاری از مردم در کشورهای مختلف جهان، مدت زمان زیادی را در محیطهای دربسته زندگی می کنند. بر طبق بررسی ها اکثر مردم امریکا و اروپا حدود ۹۰ درصد از زمان زندگی خود را در محیط های دربسته سپری می کنند و لذا اطلاع از کیفیت هوای موجود در این محیط ها از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وجود انبوهی از تجهیزات اداری، انواع اجاق گازها، لوازم خانگی برقی ، محصولات پاک کننده و ... باعث می شود تا کیفیت هوا در منازل، ادارات و غیره لزوما از کیفیت لازم برخوردار نباشد. قرار است این محصول از آوریل سال ۲۰۱۷ روانه بازار شود، هر چند قیمت آن هنوز اعلام نشده است.


منبع:خبرگزاری مهر
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .