تبیان، دستیار زندگی
-مدیر ندامتگاه کرج گفت: به همت مددکاران اجتماعی زندانی به نام الف .ی محکوم به قصاص از پای چوبه دار رهایی یافت .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نجات محکوم به قصاص از چوبه دار

مدیر ندامتگاه کرج گفت: به همت مددکاران اجتماعی زندانی به نام الف .ی محکوم به قصاص از پای چوبه دار رهایی یافت .

بخش حقوق تبیان

قصاص

به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان های استان البرز ،سید مجتبی حسینی افزود: درگیری و نزاع علت اصلی قتل بوده که با توجه به سن زندانی و ندامت و پشیمانی وی و تغییر رفتار نابهنجار زندانی که در مدت تحمل کیفر از خود نشان داد با مداخله مددکاران اجتماعی ، اولیای دم در زمان اجرای حکم قصاص ، پای چوبه دار حاضر به رضایت با گرفتن دیه شدند.

در سال جاری تعداد 84 نفر از زندانیان جرایم قتل عمدی و محکومین به قصاص نفس که در زندان تحمل کیفر می نمایند به دلیل حسن اخلاق وتغییر رفتار ضد اجتماعی و شرکت در مراسم های عبادی و مذهبی تحت پوشش طرح کمکی مددکاران اجتماعی قرار گرفته و باطرح مسئله آنان با شکات رضایت آنان اخذ شد.

وی افزود : در سال جاری تعداد 84 نفر از زندانیان جرایم قتل عمدی و محکومین به قصاص نفس که در زندان تحمل کیفر می نمایند به دلیل حسن اخلاق وتغییر رفتار ضد اجتماعی و شرکت در مراسم های عبادی و مذهبی تحت پوشش طرح کمکی مددکاران اجتماعی قرار گرفته و باطرح مسئله آنان با شکات رضایت آنان اخذ شد.

وی افزود : بعد از اخذ رضایت از شکات با گذشت از حق خود،زندگی دوباره را به زندانی اعطا می نمایند و پرونده به شورای حل اختلاف حوزه 74مستقر در ندامتگاه کرج برای طی مراحل بعدی ارجاع داده می شود.


منبع: ایرنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .