تبیان، دستیار زندگی
لردگان یکی از شهرهای استان چهارمحال و بختیاری است که از دیرباز به عنوان شهر رنگ ها شناخته شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لردگان؛ شهر رنگ‌ها + تصاویر

لردگان یکی از شهرهای استان چهارمحال و بختیاری است که از دیرباز به عنوان شهر رنگ‌ها شناخته شده است.

بخش گردشگری تبیان

لردگان؛ شهر رنگ‌ها + تصاویر

به گزارش  تبیان از باشگاه خبرنگاران جوان؛ لردگان یکی از شهرهای استان چهار محال و بختیاری است که از دیرباز به عنوان شهر رنگ‌ها شناخته شده است.

این شهر اقلیمی نیمه مرطوب گرم با زمستان‌های سرد دارد و مردمان آن از دلیران بختیاری هستند. از سوغاتی‌های شهر لردگان می‌توان به قالی بختیاری، گلیم، لباس‌های محلی، چنته، نمکدان، مفرش کشک و قارابنه یا پسته وحشی اشاره کرد.

چشمه برم

بنا بر این گزارش، چشمه «برم» در مرکز شهر لردگان می‌جوشد و گردشگاهی با همین نام را به وجود آورده است. این چشمه یکی از سرشاخه‌های کارون به شمار می‌آید و آب کشاورزی مناطق اطراف خودش را تأمین می‌کند.

آبشار کرودی کن

از دیدنی‌های دیگر شهر لردگان می‌توان به آبشار کرودی کن اشاره کرد. این آبشار در دره تنگ زندان و در منطقه محافظت شده سبزه کوه دیده می‌شود و در 55 کیلومتری شهر لردگان واقع شده است. طول آبشار کرودی کن 120 متر است و به صورتی در دو مرحله 50 و 70 متری سرازیر می‌شود که حجم آب فروریخته از آن همچون مه یا دود سفیدرنگی تمام فضا را می‌پوشانند. به گونه‌ای که برای تماشای آن باید در حدود فاصله 100 متری آبشار ایستاد.

لردگان؛ شهر رنگ‌ها + تصاویر

منطقه بارز و شوارز

منطقه بارز و شوارز از دیدنی‌های دیگر شهر لردگان به حساب می‌آید. این منطقه گردشگری در حقیقت مجموعه‌ای از چند روستا بوده و در فاصله 250 کیلومتری جنوب غرب شهر کرد قرار گرفته است. در منطقه بارز و شوارز آثار تاریخی قلعه‌ای دیده می‌شود که گفته شده متعلق به دوره حکومت ساسانیان هستند.

آبشار آتشگاه

از دیدنی‌های دیگر شهر لردگان می‌توان از آبشار آتشگاه نام برد. این آبشار دیدنی در 190 کیلومتری شهر کرد و 40 کیلومتری شهر لردگان قرار گرفته است. آبشار آتشگاه به عنوان آبشار مینیاتوری شناخته شده و از امکانات موجود آن می‌توان به جاده آسفالته، نشیمنگاه، آلاچیق، سرویس بهداشتی و دسترسی به روستاهای اطراف اشاره کرد.

لردگان؛ شهر رنگ‌ها + تصاویر

آبشار ادور

آبشار ادور در 63 کیلومتری غرب شهرستان لردگان قرار گرفته است و یکی از زیباترین آبشارهای شهر لردگان به حساب می‌آید.

پارک جنگلی پروز

پارک جنگلی پروز در 50 کیلومتری شهر لردگان و 155 کیلومتری شهر کرد قرار گرفته است.این پارک جنگلی با محیطی دنج و خلوت، سایه درخت‌های بلند و قد برافراشته، چشمه‌های زلال و شالیزارهای سبز توجه گردشگران را به سمت خودش جلب می‌کند.


منبع : باشگاه خبرنگاران جوان