تبیان، دستیار زندگی
راهیان نور که امروزه از بزرگ ترین عملیات اثرگذار فرهنگی همه اقشار و دستگاه ها است راهیان نور است در حقیقت حضور عاشقانه در مکتب درس شهیدان است. ده سالی است که شهرداری تهران با همکاری باغ موزه دفاع مقدس به اعزام شهروندان اقدام کرده و امسال با برنامه ریزی دق
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گردشگری عاشقانه تهرانی‌ها در مشهدالشهدا

راهیان نور که امروزه از بزرگ‌ترین عملیات اثرگذار فرهنگی همه اقشار و دستگاه‌ها است  در حقیقت حضور عاشقانه در مکتب درس شهیدان است. ده سالی است که شهرداری تهران با همکاری باغ‌موزه‌دفاع‌مقدس به اعزام شهروندان اقدام کرده و امسال با برنامه‌ریزی دقیق‌تر کار را از نیمه اسفندماه آغاز می‌کند.

فرآوری-بخش فرهنگ پایداری تبیان
گردشگری عاشقانه تهرانی‌ها در مشهدالشهدا

یادمان‌های شهدا را یادآور کسانی دانست که همه هستی خود را در طبق اخلاص نهاده و از دین و میهن دفاع کردند، امروز با مرور خاطرات و روایت مقاومت و تلاش مجاهدانه می‌توان مسیر زندگی را به سمت تعالی و پیشرفت سوق دهد.

گفتنی است که آشنایی با جنبه‌های اخلاقی، تربیتی و رفتاری دفاع‌مقدس هدف اصلی اردوهای راهیان نور است.

کیفیت معنوی را ارتقا دهیم

خدمت‌رسانی به زائرین مشهدالشهدا از افتخارات ماست و تمام تلاشمان را به کارخواهیم بست تا حرکتی درخور عظمت شهدا را به اجرا بگذاریم و تمام دغدغه مجموعه رسیدن به کیفیت بیشتر در بعد معنوی این سفر است

جواد خضرایی مشاور شهردار تهران و مدیرعامل باغ‌موزه‌دفاع‌مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت در جلسه هماهنگی مدیران اقامتگاه‌ها، توقفگاه‌ها و کاروان‌های راهیان نور شهرداری تهران اعزامی به مناطق عملیاتی جنوب کشور بابیان مطلب فوق گفت: تلاش خواهیم کرد تا با برخورداری از تجربه ۱۰ دوره اعزام و با رفع مشکلات دوره‌های گذشته در این دوره اردوهای با کیفت معنوی بالاتری داشته باشیم.

وی اظهار داشت: اوج این سفر پربرکت و معنوی حضور در یادمان‌های دفاع‌مقدس است که ان‌شاءالله با برنامه‌ریزی مناسب بتوانیم بهره‌مندی بیشتری از حضور در یادمان‌ها داشته باشیم.

خضرایی تصریح کرد: خدمت‌رسانی به زائرین مشهدالشهدا از افتخارات ماست و تمام تلاشمان را به کارخواهیم بست تا حرکتی درخور عظمت شهدا را به اجرا بگذاریم و تمام دغدغه مجموعه رسیدن به کیفیت بیشتر در بعد معنوی این سفر است.

مشاور شهردار تهران گفت: هماهنگی‌های لازم با معاونت امور اجتماعی و فرهنگی و امور ایثارگران مناطق شهرداری که متولی ثبت‌نام شهروندان برای این اردوها هستند به‌عمل‌آمده است تا زائرانی به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شوند که تاکنون از این مناطق بازدید نکرده‌اند.

هفت هزار نفر به راهیان نور می‌روند

در این دوره تعداد هفت هزار نفر از شهروندان تهران از تاریخ ۱۴ اسفندماه ۹۵ تا ۸ فروردین‌ماه ۹۶ و در قالب ۲۵ کاروان از مناطق عملیاتی جنوب کشور بازدید خواهند کرد

در ادامه حسین رجب‌زاده مدیر اجرایی راهیان نور شهرداری تهران ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام‌شده گفت: از نیمه آبان‌ماه فرآیند برنامه‌ریزی برای اعزام کاروان‌های راهیان نور شهرداری تهران به مناطق عملیاتی جنوب کشور آغازشده است و ۵۳ مورد فعالیت جداگانه تعیین و به‌موازات هم عملیاتی شده است.

رجب‌زاده افزود: خوشبختانه با تلاش و پیگیری‌های مستمر امروز نسبت به سال گذشته ۲۰ روز از برنامه زمان‌بندی جلوتر هستیم که نوید یک اعزام با مشکلات حداقلی را می‌دهد.

وی اظهار داشت: علاوه بر حضور راویان جوان اما باتجربه در این اردوها تعداد ۹۰ روحانی نیز جذب‌شده‌اند که پس از گذراندن دوره آموزشی همراه کاروان‌های راهیان نور اعزام خواهند شد.

مدیر اجرایی راهیان نور شهرداری تهران گفت: ان‌شاءالله در این دوره تعداد هفت هزار نفر از شهروندان تهران از تاریخ ۱۴ اسفندماه ۹۵ تا ۸ فروردین‌ماه ۹۶ و در قالب ۲۵ کاروان از مناطق عملیاتی جنوب کشور بازدید خواهند کرد.

برنامه‌های اعزام کاروان‌ها تشریح شد

مدیر گردشگری و راهیان نور باغ‌موزه‌دفاع‌مقدس برنامه‌های اعزام کاروان‌های راهیان نور جنوب کشور توسط باغ‌موزه‌دفاع‌مقدس را تشریح کرد.

عباس نوری‌فر مدیر گردشگری و راهیان نور باغ‌موزه‌دفاع‌مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت از اعزام روزانه ۳۰۰ زائر راهیان نور در قالب ۷ اتوبوس به مناطق عملیاتی دفاع‌مقدس خبر داد و گفت: اعزام اردوهای راهیان نور باغ‌موزه‌دفاع‌مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت از چهاردهم اسفند آغازشده و تا هشتم فروردین ۹۶ ادامه دارد.

وی در ادامه افزود: زائران در قالب سفرهای ۴ روزه از یادمان‌های فتح‌المبین، نهرخین، شلمچه، طلاییه، هویزه، موزه دفاع‌مقدس خرمشهر و مرقد مطهر دانیال نبی (ع) بازدید، خواهند کرد. همچنین در هر اتوبوس یک راوی روحانی که دوره‌های آموزشی روایتگری را توسط باغ‌موزه گذرانده‌اند، استقرار دارد که توضیحاتی در خصوص مناطق عملیاتی، حماسه رزمندگان و رویدادهای اتفاق افتاده را برای زائران بیان می‌کنند.

نوری‌فر در خصوص امنیت حمل‌ونقل زائران اظهار کرد: اتوبوس‌ها دارای بهترین شرایط ازنظر رفاهی و امنیتی بوده و قبل از شروع سفر تمامی اتوبوس‌ها توسط بازرسان باغ‌موزه مورد بازبینی قرار می‌گیرد تا ازنظر امکانات فنی و رفاهی و امنیتی دارای مشکلی نباشد و اگر اتوبوسی شرایط مدنظر را دارا نباشد، اتوبوس دیگری جایگزین آن خواهد بود.

مدیر گردشگری و راهیان نور باغ‌موزه‌دفاع‌مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت اقشار مختلف بابیان اینکه همه اقشار اعم از بسیج دانشجویی، بسیج وزارت جهاد کشاورزی و بسیج مساجد و محلات در قالب کاروان‌های راهیان نور شهرداری تهران به مناطق عملیاتی دفاع‌مقدس اعزام می‌شوند، گفت: شهروندان مناطق ۲۲ گانه شهر تهران نیز می‌توانند برای شرکت در این سفر معنوی به اداره ایثارگران مناطق خود مراجعه و اقدام به ثبت‌نام کنند.


منابع: روابط عمومی باغ موزه دفاع مقدس، تسنیم