تبیان، دستیار زندگی
کتاب «جامعه شناسی دین» نوشته ماکس وبر با ترجمه محسن ثلاثی منتشر می شود. این اثر به گفته مترجم تا نمایشگاه کتاب سال 96 آماده نشر خواهد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

محسن ثلاثی «جامعه‌شناسی دین» را نوشت

کتاب «جامعه‌شناسی دین» نوشته ماکس وبر با ترجمه محسن ثلاثی منتشر می‌شود. این اثر به گفته مترجم تا نمایشگاه کتاب سال 96 آماده نشر خواهد شد.

بخش کتاب و کتاب خوانی تبیان
title
محسن ثلاثی از ترجمه کتاب «جامعه‌شناسی دین» نوشته ماکس وبر خبر داد و گفت: این کتاب از زبان آلمانی به انگلیسی ترجمه شده و من نسخه انگلیسی آن را به فارسی ترجمه کردم. همان‌گونه که می‌دانید ماکس وبر متفکر بزرگی است که درباره موضوعات دیگری چون اخلاق سرمایه‌داری صاحب اثر است و این کتاب پروژه تحقیقاتی اوست.

وی ادامه داد: من در ترجمه کتاب‌ها وسواس دارم. کتاب «جامعه‌شناسی دین» هم برای ترجمه بسیار دشوار بود، چون کتاب بسیار پیچیده‌ای است و با وجود اینکه ماکس وبر جامعه‌شناس است اما ابعاد جامعه‌شناختی آن کمتر از ابعاد فلسفی و فرهنگی زندگی اوست.

ثلاثی درباره کتاب «نظریه‌های فرهنگی» نیز که از او منتشر می‌شود توضیحاتی داد و افزود: تمام نظراتی که در علوم اجتماعی منتشر شده نظریات جامعه‌شناختی است و جامعه‌شناسان این حوزه مانند وبر، دورکیم، کانت و... اغلب نظراتشان جامعه‌شناختی نیست و دیدگاه‌های فرهنگی دارند بنابراین بخش مهمی از نظرات این جامعه‌شناسان فرهنگی است.

این استاد دانشگاه در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مرزبندی بین انسان‌شناسی و جامعه‌شناسی چندان جایز نیست گفت: این دو رشته فقط به لحاظ روش‌شناسی با هم تفاوت می‌کنند و در بسیاری از حوزه‌ها با یکدیگر هم‌پوشانی دارند، بنابراین من برخلاف برخی با تقابل بین جامعه‌شناسی و انسان‌شناسی موافق نیستم چون این دو تنها در روش با هم اختلاف دارند.

وی در پایان گفت: به هر حال کتاب «نظریه‌های فرهنگی» نخستین کتاب در این حوزه است و پیش از این در ادبیات موضوعی این رشته چنین منبعی وجود نداشته است.


منبع: خبرگزاری کتاب ایران

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .