تبیان، دستیار زندگی
زارع با اشاره به اینکه سازمان ثبت کشور یکی از قدیمی ترین سازمان های تابعه قوه قضائیه است گفت: امروزه بیش از نود درصد خدمات ثبتی از طریق سامانه های الکترونیکی انجام می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بیش از 90 درصد خدمات ثبتی

زارع با اشاره به اینکه سازمان ثبت کشور یکی از قدیمی ترین سازمان های تابعه قوه قضائیه است گفت: امروزه بیش از نود درصد خدمات ثبتی از طریق سامانه‌های الکترونیکی انجام می‌شود.

بخش حقوق تبیان

خدمات ثبتی

سومین جلسه شورای اداری ثبت اسناد گلستان با حضور عباسعلی زارع تیله نوئی مدیرکل ثبت اسناد استان  گلستان و سایر اعضاء و مسئولان و کارشناسان اداره کل و رؤسای واحدهای ثبتی تابعه برگزار شد.

در این جلسه عباسعلی زارع تیله نوئی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان گلستان گفت: نظام سلطه از ابتدای انقلاب اسلامی تمام سعی و کوشش خود را انجام داد تا انقلاب را از بین ببرد و با طرح جریانات مختلف از جمله ترور شخصیت‌ها و جنگ تحمیلی هشت ساله سعی در محصور کردن انقلاب اسلامی در مرزهای جغرافیایی خود داشته است، اما ما شاهد بودیم که این انقلاب با پشتوانه مردمی و رهبری داهیانه حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری روز به روز در حال پیشرفت و توسعه است.

عضو شورای قضایی استان گلستان در شرح تحولات ایجاد شده در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار کرد: سازمان ثبت اسناد یکی از قدیمی ترین سازمان‌های تابعه قوه قضائیه کشور است که در راستای الکترونیکی شدن با جهشی وصف ناپذیر از ثبت سنتی به ثبت نوین تبدیل وضعیت داده است.

وی گفت: از ده سال گذشته تاکنون بیش از نود درصد خدمات ثبتی از طریق سامانه‌های مختلف الکترونیکی انجام می‌شود و  با همکاری کارشناسان و کارکنان آموزش دیده در بعد فناوری اطلاعات خدمات رسانی به مردم شریف با دقت، صحت و سرعت زیاد انجام می‌شود.

وی گفت: از ده سال گذشته تاکنون بیش از نود درصد خدمات ثبتی از طریق سامانه‌های مختلف الکترونیکی انجام می‌شود و با همکاری کارشناسان و کارکنان آموزش دیده در بعد فناوری اطلاعات خدمات رسانی به مردم شریف با دقت، صحت و سرعت زیاد انجام می‌شود.

زارع ضمن ابراز رضایت از خدمات ثبتی همکاران به مردم تذکراتی را در خصوص ارسال سریع آمار عملکرد در ابتدای هر ماه و اجرای طرح شمیم بیان کرد.

این مقام قضایی بیان کرد: در بازرسی از واحدها همکاران باید توجه جدی داشته باشند. گرچه در وهله اول ارشاد و راهنمایی است اما باید دقت بیشتری داشته باشند که اگر در واحد ثبتی با ارشاد و راهنمایی اشکال رفع نشود به وظیفه قانونی و اداری خود عمل کنند.

مدیرکل ثبت استان گلستان تصریح کرد: همکاران در هنگام برداشت و معاینه محل سعی کنند که از مجاوران و مطلعین محلی دعوت و تحقیق بعمل آید. همچنین در ساعات اداری از انجام امورات شخصی خودداری شود چرا که این کار با اصول کار اداری منافات دارد.

زارع در ادامه گفت: ترک محل خدمت توسط رؤسا واحدها با هماهنگی با اداره کل باشد. با توجه به سهمیه تعیین شده هیئت‌های رسیدگی در هر واحد ثبتی شایسته است که آن تعداد از واحدهایی که موفق به حد نصاب تعیین شده نرسیده اند هرچه زودتر تا پایان سال این امر را محقق کنند.

وی تصریح کرد: کارکنان اداری باید از منظر درست به مردم بنگرند و خود را خدمتگزار آنان بدانند. باید دانست که از نگاه اسلام مردم از اهمیت ویژه ای برخوردارند و انقلاب ما هم برپایه حمایت‌های مردمی به پیروزی رسیده و با حضور مردم در صحنه های مختلف نظام اسلامی ما تداوم یافته است.

منبع: میزان

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .