تبیان، دستیار زندگی
آیین رونمایی از چاپ سوم کتاب «حاجی فیروز» و نشست تقدیر از راوی و بررسی این کتاب با حضور هم رزمان راوی کتاب حاجی فیروز (فیروز احمدی)، یکی از سرداران دوران دفاع مقدس، دست اندرکاران چاپ و نشر این کتاب برگزار خواهد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حاجی‌فیروز بررسی می‌شود

آیین رونمایی از چاپ سوم کتاب «حاجی‌فیروز» و نشست تقدیر از راوی و بررسی این کتاب با حضور هم‌رزمان راوی کتاب حاجی‌فیروز (فیروز احمدی)، یکی از سرداران دوران دفاع‌مقدس، دست‌اندرکاران چاپ و نشر این کتاب برگزار خواهد شد.

بخش فرهنگ پایداری تبیان
حاجی‌فیروز بررسی می‌شود

کتاب «حاجی‌فیروز» خاطرات دیده‌بان جانباز «فیروز احمدی» است که به قلم «میثم رشیدی» توسط نشر نارگل منتشرشده و در مدت کوتاهی به چاپ سوم رسیده است.

فیروز احمدی که در همان روزهای آغازین جنگ با پیوستن به «گردان ۹ سپاه» و آموزش در پادگان امام حسین (ع) به جبهه‌های غرب و جنوب رفت، پس از مدتی در رسته دیده‌بانی مهارت پیدا کرد

خاطرات دیده‌بان جانباز، «فیروز احمدی» از دوران جنگ تحمیلی در کتابی با عنوان «حاجی‌فیروز» به قلم «میثم رشیدی» و همکاری «مونا معصومی» از خبرنگاران عرصه حماسه و جهاد، چندی پیش توسط نشر نارگل منتشر شد و در مدت کوتاهی به چاپ سوم رسید.

فیروز احمدی که در همان روزهای آغازین جنگ با پیوستن به «گردان ۹ سپاه» و آموزش در پادگان امام حسین (ع) به جبهه‌های غرب و جنوب رفت، پس از مدتی در رسته دیده‌بانی مهارت پیدا کرد. او در «لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع)» و «تیپ ۱۱۰ خاتم‌الانبیاء (ص)» مشغول فعالیت بود و به‌جز روزهایی که به دلیل مجروحیت قادر به جنگیدن نبود، در همه عملیات‌های دفاع‌مقدس حضور داشت.

راوی «حاجی‌فیروز» بعد از پایان جنگ، باوجود رنج‌ها و زخم‌های فراوانش به پشت تنور نانوایی پدرش برگشت و تا امروز در حال کار است.

این آیین ساعت ۱۰ روز دوشنبه ۹ اسفندماه جاری در تهران، میدان فردوسی، خیابان ایرانشهر، بن‌بست شناسا، خبرگزاری دفاع‌مقدس برگزار خواهد شد.


منبع: خبرگزاری دفاع‌مقدس