تبیان، دستیار زندگی
هفته نخست مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا برای فوتبال ایران با یک برد، 2 تساوی و یک شکست آغاز شد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نگاهی به عملکرد نمایندگان ایران در آسیا

هفته نخست مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا برای فوتبال ایران با یک برد، ‌‌2 تساوی و یک شکست آغاز شد.

رضا رستگاری-بخش ورزشی تبیان

پرسپولیس الهلال

هفته نخست مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا برای فوتبال ایران با یک برد، ‌‌2 تساوی و یک شکست آغاز شد. بعد از برد شیرین استقلال خوزستان و باخت تلخ استقلال تهران پرسپولیس و ذوب‌آهن هم ماجراجویی آسیایی خود را با دو تساوی آغاز کردند.

استقلال همچنان امیدوار

استقلال بازی با الاهلی را باخت اما فرصت اندوختن امتیاز همچنان باقی است. هنوز 5 بازی دیگر به پایان مرحله اول لیگ قهرمانان آسیا باقی مانده است و تیمی که بتواند بین 11تا 15 امتیاز از مرحله گروهی به دست آورد شانس صعود خواهد داشت.

برای استقلال چیزی از دست نرفته و همچنان روزنه‌های امید باز است. به شرط آنکه منصوریان و شاگردانش در بازی‌های آتی تحولاتی چشمگیر را در شیوه‌های تاکتیکی و تکنیکی خود ایجاد کنند و عرصه را برای بازیکنان حریف باز نگذارند.استقلال مجبور است همچون بازی‌های لیگ برتر با همین جوان‌های کم تجربه پیش برود و اگر سازماندهی تاکتیکی‌اش را اصلاح کند و از اشتباه‌های فردی بکاهد در میان همین تیم‌های پرمایه همچنان شانس صعود خواهد داشت.

به استقلال امیدوار می‌مانیم هر چند که اگر بازیکنانی همچون تیموریان، جباروف و روزبه چشمی در ترکیب بودند می‌شد در این رقابت‌ها با قطعیت بیشتری نسبت به آینده استقلال ابراز امیدواری کرد.

استقلال خوزستان و شروع مقتدرانه

پیروزی تیم فقیر و زجرکشیده استقلال خوزستان برابر الفتح عربستان در گروه دوم، اتفاقی شیرین و دوست‌داشتنی بود که دل همه ایرانی‌ها، به‌خصوص خوزستان دردمند را شاد کرد. بازی با الفتح عربستان اولین دوئل یک تیم ایرانی و عربستانی در زمین بی‌طرف بود که شاگردان پورموسوی به خوبی آن را اداره کردند و به یک پیروزی ارزشمند هم دست یافتند.

شاید کمتر کسی انتظار داشت استقلال خوزستان چنین نمایش مقتدرانه‌ای ارائه بدهد، اما آنها به ویژه در نیمه دوم عالی بودند و توانستند با کسب هر سه امتیاز مسابقه اولین گام را با قدرت بردارند. البته الفتح در لیگ عربستان وضعیت جالبی ندارد و روی پله ماقبل آخر جدول ایستاده، اما این چیزی از ارزش‌های پیروزی استقلال خوزستان کم نمی‌کند؛ کما اینکه سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا هم در گزارشی این برد را «تاریخی» دانسته است

دو تساوی برای ذوب آهن و پرسپولیس

دو نماینده دیگر ایران همانند آبی های ایرانی باید در خارج از ایران بازی می کردند. پرسپولیس که در گروه سخت تری نسبت به تیم های دیگر ایرانی قرار دارد در زمین بی طرف به مصاف تیم ریشه دار الهلال رفت و دو تیم در یک بازی پایاپای امتیازات را تقسیم کردند. ذوب آهن نیز در امارات توانست تیم العین امارات را زمینگیر کند و یک تساوی امیدوار کننده خارج از خانه کسب کند تا شروع نسبتا خوبی را داشته باشد .

چهار گل از روی چهار ارسال بلند

چهار نماینده فوتبال ایران در مجموع موفق شدند در هفته اول لیگ قهرمانان آسیا 5 امتیاز کسب کنند. استقلال خوزستان، تنها تیم پیروز ایرانی بود که توانست از سد الفتح عربستان بگذرد. پرسپولیس و ذوب آهن مقابل حریفان خود متوقف شدند و استقلال مقابل الاهلی امارات شکست خورد.

اما نکته جالب بازی های نمایندگان ایران این بود که همه آنها گل هایی دریافت کردند که روی شروع ضربات مجدد بود.یک شیوه و به یک شکل!انگار که به خوبی تیم های ایرانی را آنالیز کرده اند و دقیقا توپ ها را جایی ارسال کردند که نقطه ضعف مشترک آنها بود!