تبیان، دستیار زندگی
واکاوی مسائل دیدار الاهلی و استقلال نشان می دهد که شاید این شکست برای آبی ها به موقع بوده باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شش نکته از باخت استقلال به الاهلی امارات

واکاوی مسائل دیدار الاهلی و استقلال نشان می‌دهد که شاید این شکست برای آبی‌ها به موقع بوده باشد.

بخش ورزشی تبیان

استقلال

استقلال ایران روز گذشته در نخستین دیدار خود در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با نتیجه دو بر یک برابر الاهلی امارات شکست خورد؛ شکستی که برای استقلالی‌ها به موقع بود و آنها تا حد زیادی از شرایط غرورشان خارج شدند و با این تلنگر می‌توانند نمایش‌های بهتری را ارائه دهند. شش نکته جالب این دیدار به شرح زیر است:

* استقلال کم تجربه

جوانی استقلال مزیت‌های زیادی برای این تیم در هفته‌های اخیر داشته است. آنها با اتکا به جوانی بازیکنانشان موفق شده بودند که در هفته‌های گذشته مالکیت توپ را در اختیار داشته باشند و با دوندگی زیاد حریفان خود را خسته کنند اما این مسئله بالاخره برای استقلالی‌ها مشکل‌ساز شد و آنها در بازی با الاهلی مشخصا روی کم تجربگی خود نتیجه را واگذار کردند. گل نخستی که تیم الاهلی به ثمر رساند نمایانگر کم تجربگی بازیکن استقلال بود.

* شوک به موقع

منصوریان شب گذشته در برنامه 90 گفت که شکست مقابل الاهلی برای تیمش به موقع بود و اگر این شکست در بازی‌های پایانی رخ می‌داد می‌توانست کار را برای تیمش سخت‌تر کند.

مسئله ساده است، استقلال بازی خارج از خانه را باخته و می‌تواند با پیروزی در تهران این شکست را جبران کند. آنها حالا کمی از بازی شجاعانه کم می‌کنند و مطمئنا تجربه خوب بازی با الاهلی در مقابل اتعاون به آنها کمک زیادی می‌کند.

* ضربات ایستگاهی

خط هافبک استقلال در این بازی فرصت خودنمایی را از تیم الاهلی گرفته بود و مهم‌ترین تاکتیک الاهلی نهایتا به ضربات ایستگاهی تبدیل شده بود. خط دفاعی استقلال هنوز در ضربات ایستگاهی مشکل دارد و شاید لازم باشد منصوریان در شرح وظایف مدافعان در ضربات ایستگاهی بیشتر کار کند و به بازیکنان نکات مد نظرش را انتقال دهد.

* کارت‌های نگران کننده

4 بازیکن استقلال یعنی بهنام برزای، رابسون جانواریو، خسرو حیدری و میلاد زکی‌پور در مقابل الاهلی کارت زرد گرفتند و با یک کارت دیگر به راحتی یک جلسه محروم خواهند شد. این اتفاق در شرایطی رخ می‌دهد که استقلال به لحاظ نفری دچار مشکل است و گاهی با کمبود بازیکن روبه‌رو است.

* تفاوت چمن

وریا غفوری وقتی مقابل السد مصدوم شد، منصوریان صراحتا چمن کمپ حجازی را مقصر این مسئله عنوان کرد. استقلالی‌ها بارها و بارها در بازی با الاهلی روی چمن سر می‌خوردند و مشخصا به لحاظ تطبیق محیطی دچار مشکل بودند. انتظار می‌رود آنها تا بازی با التعاون و به دلیل تمرین در چمن‌های مناسب این مشکلشان حل شود.

* خستگی

استقلالی‌ها روزهای پر فشاری را پشت سر گذاشته‌اند. آنها به طور میانگین هر چهار روز یک بار بازی کرده‌اند و بازی‌های سنگینی مثل داربی، السد و ذوب‌آهن را پشت سر گذاشته‌اند. آنها نیاز به یک ریکاوری برای بهتر بازی کردن دارند. شاید یکی از دلایل اصلی شکست استقلال برابر الاهلی همین خستگی بود.


منبع: ایسنا