تبیان، دستیار زندگی
بانک جامع اطلاعاتی زنان امروز با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده رونمایی شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«بانک جامع اطلاعاتی زنان» با حضور مولاوردی رونمایی شد

«بانک جامع اطلاعاتی زنان» امروز با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده رونمایی شد.

بخش اجتماعی تبیان

بانک جامع اطلاعاتی زنان

شهیندخت مولاوردی در مراسم رونمایی از بانک ملی اطلاعات زنان که امروز برگزار شد، درباره ضرورت راه اندازی این سامانه گفت: رویکرد تعاملی معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری به تبع رویکرد کلی دولت تدبیر و امید باعث شد که از ابتدای دولت یازدهم، قالب‌ها و اشکال متعددی را برای تحقق این رویکرد تجربه کنیم و بانک ملی اطلاعات زنان آخرین نمونه از ابزارهای تحقق این رویکرد تعاملی است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری ایجاد چنین بانکی از اطلاعات زنان را از مأموریت‌های معاونت برشمرد و اظهار داشت: ما از ابتدا به دنبال این بودیم که برنامه ریزی ها برای زنان پشت درهای بسته و بدون استفاده از نظرات خود آنان نباشد. حالا این سامانه این امکان را ایجاد می کند که با اعلام عمومی برنامه‌ها، از نظرات همه زنان در طول فرآیند تدوین یک برنامه بهره مند شویم و دیگر شاهد آن نباشیم که نسخه ای واحد برای وضعیتهای متفاوت پیچیده شود.

مولاوردی تصریح کرد: مبنای کار جمع آوری اطلاعات در این بانک در مرحله اول خوداظهاری و اعتماد به کاربر است و البته در مراحل بعد فرآیند صحت سنجی نیز انجام خواهد شد. در این سامانه شبکه ای اجتماعی و گسترده در حوزه های مختلف از زنان تشکیل می شود که این امکان را فراهم می کند تا هم زنان بتوانند با یکدیگر تبادل نظر و ارتباط داشته باشند و هم مجموعه معاونت و دولت بتواند از نظرات آنها در برنامه ریزی های خود بهره مند شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا برنامه ای دارید تا مثلا دستگاه‌ها را ملزم کنید که در مواقع به کارگیری نیروی انسانی جدید، کاربران این سامانه را در اولویت قرار دهند؟ گفت: ایجاد این الزام منطقی نیست ولی تلاش داریم با ارتقای کیفی اطلاعات جمع آوری شده در این سامانه خود به خود میزان اعتماد دستگاه‌ها به آن را افزایش دهیم تا راغب شوند در مواقع نیاز استفاده از اطلاعات و بهره گیری از کاربران آن را در اولویت قرار دهند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری اضافه کرد: ما از ابتدا به دنبال ایجاد چنین بستری برای جمع آوری اطلاعات از توانمندی‌ها و استعدادهای زنان بودیم تا تبدیل به منبع و کانالی برای انتصابات و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی های زنان در عرصه هیا مختلف شود.

مولاوردی با اشاره به اینکه بیش از سه سال برای ایجاد چنین سامانه‌ای وقت صرف شده است،گفت: از همه کسانی که در این معاونت و بخش فناوری اطلاعات نهاد ریاست جمهوری برای راه اندازی این سامانه تلاش کرده اند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

عطاالله ملکی تبار رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت نهاد ریاست جمهوری نیز در این مراسم با اشاره به اینکه برای استفاده از خردجمعی در برنامه ریزی های کلان نیاز به ایجاد چنین بستر و فضایی داشتیم، گفت: مسئولیت اجتماعی ما حکم می کند که با توجه به رویکرد کلی دولت و معاونت امور زنان از چنین ابزارهای مدرنی برای تحقق اهداف دولت بهره بگیریم.

ملکی تبار افزود: این سامانه تجربه‌ای جدید است که احتمالا نیاز به اصلاح و تغییر هم خواهد داشت، اما در حال حاضر با توجه به ظرفیت‌های موجود خدشه ناپذیر بودن اطلاعات و امنیت آن تضمین شده است.

وی درباره امکان استفاده بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی از اطلاعات این سامانه اظهار داشت: این امکان در سامانه لحاظ شده و سیاستگذاری درباره دسترسی و تعریف سطح دسترسی بخشهای مختلف اعم از دولتی و خصوصی در اختیار معاونت امور زنان و خانواده رییس جمهوری است.


منبع:Fars News Agency

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .