تبیان، دستیار زندگی
چند سالی است که بازار حراجی ها این طرف و آن طرف داغ است و انواع نمایشگاه ها در آستانه سال جدید به راه می افتند که اجناس متنوع را با قیمت های باورنکردنی می فروشند. در این روزها حواس تان به انتخاب کادوی عیدی برای دیگران باشد!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از همین حالا به فکر کادوهای نوروز باشید!

چند سالی است که بازار حراجی ها این طرف و آن طرف داغ است و انواع نمایشگاه ها در آستانه سال جدید به راه می افتند که اجناس متنوع را با قیمت های باورنکردنی می فروشند. در این روزها حواس تان به انتخاب کادوی عیدی برای دیگران باشد!

بخش خانواده ایرانی تبیان
title

می گویند عید برای بچه هاست چون آنها هستند که می توانند در این روزها حسابی دلی از عزا دربیاورند و بیخیال از نگاه های شماتت بار پدرومادرشان دست در ظرف شکلات و شیرینی ببرند، با بچه های فامیل و آشنا که سال تا سال نمی بینند هم بازی شوند و از همه مهم تر عیدی بگیرند؛ چه از پدر و مادر و نزدیکان شان و چه اقوام و فامیل هایی که به خانه شان به دیدوبازدید می روند. پس سهم بزرگ ترها این میان چه می شود؟ نصیب ما از رسیدن سال نو فقط خانه تکانی و زحمت و دردسر است؟ تازه با این اوصاف اگر از بچه ها هم بپرسید گاهی رنگ و لعاب جشن کریسمس و هدیه های بابانوئل را به اسکناس های نوی عیدی ترجیح می دهند. اما چرا؟

نوروز بزرگترین و مهم ترین جشن ملی ماست، جشنی که همه از کوچک و بزرگ باید در آن شاد باشند، اما آیا به اندازه بزرگی و اهمیت آن سعی می کنیم این مراسم را باشکوه و زیبا برگزار کنیم؟ با اینکه رسوم این جشن بسیار زیبا هستند اما شاید بهتر باشد در بعضی از آنها کمی تعادل ایجاد کنیم و خلاقیت به خرج دهیم. مثل رسم عیدی دادن که نباید در آن فقط کوچکترها خوشحال شوند یا آن را به شکل وظیفه از طرف بزرگترها نگاه کنیم و صرفا انتظار گرفتن هدیه و عیدی داشته باشیم. بهترین حالت این است که از همین امسال تصمیم بگیرید که همه اعضای خانواده به یکدیگر کادویی به رسم عیدی بدهید.

نوستالژی چند اسکناس نو در میان کتاب حافظ یا قرآن بسیار خوب است و برای ما با خودش برکت به همراه می آورد. اما می توانید اسکناس ها را ریز انتخاب کنید و پا را کمی فراتر بگذاریم و از همین حالا به فکر تهیه کادوهایی برای عزیزان مان باشیم. افراد خانواده، دوستان نزدیک و کسانی که دوست داریم برایشان هدیه هایی به مناسبت این جشن بزرگ بخریم تا هم آنها را خوشحال کنیم و هم خودمان خوشحال شویم چون لذت کادو دادن اگر بیشتر از کادو گرفتن نباشد، کمتر از آن هم نیست. روانشناسان می گویند که کادو دادن و گرفتن آن هر دو، برای سلامتی روانی ما مفید هستند چون باعث ترشح هورمون "سروتونین" در مغز می شود که تنظیم کننده حالات روحی است. البته تحقیقات جدید نشان می دهند کسانی که هدیه می دهند بیشتر از آنهایی که هدیه می گیرند احساس رضایتمندی و شادی دارند.

بنابراین بدون در نظر گرفتن اینکه چه کسانی از شما کوچکتر یا بزرگتر هستید سعی کنید برای تمام عزیزان تان هدیه ای هر چند کوچک تهیه کنید و به وسیله آن عشق و علاقه تان را به او نشان دهید. سعی کنید این کار را بدون توقع تلافی و جبران انجام دهید تا دیگران هم از شما الگوبرداری کنند و این کار کم کم به عنوان یک رسم و آیین در خانواده شما متداول شود.

می توانید کادوهای خود را در بسته های شکیل و زیبا در کنار سفره هفت سین قرار دهید تا بعد از تحویل سال جدید هر کسی کادوی خود را باز کند. هیجان و شور شعفی که از باز کردن یک کادوی بسته بندی شده به ما دست می دهد، بسیار بیشتر از گرفتن حتی چندین اسکناس درشت است. چون حتی اگر این هدیه ارزش مالی زیادی هم نداشته باشد پشت پرده اش وقت، انرژی، عشق و فکری است که آن فرد برای ما صرف کرده تا آن را متناسب با سلیقه و علایق و نیازهای ما تهیه و بهترین چیزی که می تواند را به ما هدیه کند که این موضوع ارزش آن را بسیار بیشتر از مبلغی که برای تهیه آن صرف شده می کند.

منبع:نی نی سایت

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.