تبیان، دستیار زندگی
کیانی گفت: در حال حاضر پروسه الحاق به چهار معاهده طبقه بین المللی وین، نیس، لوکارنو و استراسبورگ در حال پیگیری تشریفات تصویب در مجلس شورای اسلامی است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیگیری الحاق به چهار معاهده بین المللی

کیانی گفت: در حال حاضر پروسه الحاق به چهار معاهده طبقه بین المللی وین، نیس، لوکارنو و استراسبورگ در حال پیگیری تشریفات تصویب در مجلس شورای اسلامی است.

بخش حقوق تبیان

کیانی

کیانی رئیس مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه مالکیت‌های صنعتی اظهار کرد: خوشبختانه طی سال‌های اخیر با مساعدت‌های قوه قضائیه، مجلس شورای اسلامی، وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های ذیربط، اقداماتی مهم و اساسی در پایه‌ریزی و اعتلای نظام حقوق مالکیت صنعتی پویا و کارآمد رقم خورده است.

وی گفت: تقویت زیرساخت‌های حقوقی، اصلاح و به روز کردن قوانین و مقررات از جمله پیگیری تصویب و اجرای قانون حمایت از نشانه‌های جغرافیایی مصوب 1383 و قانون ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری مصوب 1386 و آیین نامه‌های اجرایی مربوط و پیگیری الحاق و اجرای کنوانسیون‌ها و موافقت نامه های ثبت و حمایت بین المللی نظیر موافقتنامه و پروتکل مادرید راجع به ثبت بین المللی علائم تجاری که امکان ثبت و حمایت از علائم تجاری را در کشورهای عضو این معاهدات برای تجار و صنعتگران کشورمان و متقابلاً اتباع دیگر کشورهای عضو فراهم کرده است از اقدامات انجام شده در حوزه مالکیت های صنعتی بوده است.

همچنین پیگیری الحاق و اجرای کنوانسیون‌ها و موافقت نامه‌های ثبت و حمایت بین المللی نظیر معاهده لیسبون و معاهده مادرید راجع به ثبت بین المللی و حمایت از نشانه‌های جغرافیایی کالا ( به منظور حمایت از صنایع دستی، فرش و کالاهای سنتی) و معاهده همکاری ثبت بین المللی اختراع (PCT) از جمله دیگر اقدامات مهم در ابعاد ملی و بین المللی حمایت از مالکیت صنعتی است.

کیانی بیان کرد: همچنین پیگیری الحاق و اجرای کنوانسیون‌ها و موافقت نامه‌های ثبت و حمایت بین المللی نظیر معاهده لیسبون و معاهده مادرید راجع به ثبت بین المللی و حمایت از نشانه‌های جغرافیایی کالا ( به منظور حمایت از صنایع دستی، فرش و کالاهای سنتی) و معاهده همکاری ثبت بین المللی اختراع (PCT) از جمله دیگر اقدامات مهم در ابعاد ملی و بین المللی حمایت از مالکیت صنعتی است.

این مقام مسئول بیان کرد: در حال حاضر نیز پروسه الحاق به چهار معاهده طبقه بین المللی وین، نیس، لوکارنو و استراسبورگ که به ترتیب شامل طبقه بندی بین المللی کالا و خدمات، عناصر تصویری، طرح‌های صنعتی و اختراعات که عملا به موجب ظرفیت‌های آئین نامه اجرایی قانون ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری مصوب 1387لازم الاجرا هستند، در حال پیگیری تشریفات تصویب در مجلس محترم شورای اسلامی است.

منبع: میزان

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .