تبیان، دستیار زندگی
حضرت آیت الله مکارم شیرازی بر لزوم تلاش پیگیر علمای شیعه و سنی در زمینه پاکسازی جامعه از اثرات مخرب فضای مجازی روی جوانان تاکید کردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیت الله العظمی مکارم در دیدار علمای اهل سنت قشم:

جوانان را مطابق افکار دین مبین اسلام پرورش دهید

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بر لزوم تلاش پیگیر علمای شیعه و سنی در زمینه پاکسازی جامعه از اثرات مخرب فضای مجازی روی جوانان تاکید کردند.

جوانان را مطابق افکار دین مبین اسلام پرورش دهید

به گزارش تبیان به نقل ازخبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار با جمعی از علمای اهل سنت قشم گفتند: یکی از مهمترین حربه های دشمنان اسلام، ایجاد تفرقه در بین آحاد امت اسلام است.

معظم له با اشاره به تبعید خود از سوی رژیم پهلوی اظهارکردند: ابتدا بنده را به چابهار تبعید کردند و با توجه به فعالیت هایی که در آنجا داشتیم  ما را به مهاباد تبعید کردند و سپس به انارک نائین تبعید شدیم، ولی در این مدت، فرصت بسیار خوبی برای ارتباط با علمای اهل سنت پیدا کردیم.

این مرجع تقلید بیان کردند: در این دو منطقه سنی نشین به شکلی با علما و روحانیون اهل سنت  ارتباطات دوستانه ای ایجاد شد و این ارتباط به حدی بود که هنوز هم ادامه دارد و فرزندان برخی از این روحانیون من را عموی خود صدا می زدند.

حضرت آیت الله  مکارم شیرازی عنوان کردند: دشمن با انواع ترفندها به دنبال انجام تحریکات متعدد است؛ به همین دلیل باید همیشه به هوش باشیم و هیچگاه نباید تسلیم این ترفندها شوید.

ایشان با ذکر این مطلب که جزیره قشم بزرگترین جزیره خلیج فارس است اظهارکردند: این جزیره از جهات مختلف، دارای اهمیت است؛ علمای اهل سنت و شیعه این منطقه و سایر مناطق کشور باید اتحاد خود را با هم حفظ کنند و دشمنان را مایوس سازند.

معظم له با ذکر حدیثی از امام صادق(ع) که فرمودند در نماز جماعت اهل سنت حاضر شوید و از بیماران آنها عیادت کرده و در تشییع جنازه آنها شرکت نمائید، عنوان کردند: در این زمینه روایات بسیاری موجود است که امیدواریم با تاسی به کلام بزرگان دین، نقشه های دشمن را نقش بر آب کنید.

ایشان در توصیه ای به علمای سنی و شیعه در زمینه محافظت از جوانان گفتند: سعی کنید جوانان را مطابق افکار دین مبین اسلام پرورش دهید، زیرا دشمنان از طریق نفوذ روی جوانان برنامه های خود را دنبال می کنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کردند: علمای دین باید جوانان را با مسجد و نماز آشنا کنند و آنان را نسبت به خطر فضای مجازی هشدار دهند، زیرا امروزه فضای مجازی بزرگترین بلای جامعه ما است که اثرات عمیقی روی عقیده و اخلاق و اعمال آنها می گذارد.

معظم له بیان کردند: ما نیز مرتبا با مسئولان در این زمینه صحبت می کنیم که فضای مجازی را سالم کنید؛ زیرا در حال حاضر این فضا سالم نیست.

منبع: حوزه نیوز