تبیان، دستیار زندگی
انتظارها به سر رسید و بالاخره فصل جدید مسابقات لیگ قهرمانان آسیا از امروز آغاز خواهد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استارت لیگ قهرمانان آسیا با نبردهای استقلالی

انتظارها به سر رسید و بالاخره فصل جدید مسابقات لیگ قهرمانان آسیا از امروز آغاز خواهد شد.

بخش ورزشی تبیان

استقلال

فوتبال ایران تمام ماه‌های گذشته را در تب و تاب کسر سهمیه به سر می‌برد و چیزی نمانده بود امسال فقط سه تیم از کشورمان بتوانند در رقابت‌های گروهی حاضر شوند. این اتفاق پس از آن رخ می‌داد که تیم‌های ایرانی برای چند سال متوالی عملکرد بسیار ضعیفی در لیگ قهرمانان ارائه دادند. از نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا، نتایج باشگاه‌ها 70درصد و نتایج تیم‌ملی 30درصد در تعیین سهمیه کشورهای آسیایی نقش دارد.

خوش‌اقبالی ما این بود که هم 30درصد کامل تیم‌ملی را داشتیم و هم سهمیه فوتبال تعلیق‌شده کویت به ما رسید. بنابراین امسال هم به طرزی شگفت‌انگیز موفق شدیم چهار تیم در لیگ قهرمانان داشته باشیم، اما واضح است که این فصل باشگاه‌های ما باید طوری نتیجه بگیرند که چهار سهمیه حفظ شود. امروز و در اولین گام ایرانی‌ها در آسیا، دو باشگاه هم‌نام استقلال تهران و استقلال خوزستان به مصاف رقبا خواهند رفت.

بی‌پول‌ها در اندیشه شگفتی

در اولین بازی ایرانی‌ها در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا، استقلال خوزستان در مسقط عمان باید به مصاف الفتح عربستان برود. این مسابقه مثل سایر تقابل‌های نمایندگان ایران و عربستان در فصل جاری، در زمین بی‌طرف برگزار خواهد شد. مسلما آنچه بیش از هر چیز دیگری در مورد استقلال خوزستان توجهات را به خودش جلب می‌کند، بی‌پولی و مشکلات مالی شدید این باشگاه است. شاید برای کل قاره آسیا قابل باور نباشد که نماینده اول ایران در این رقابت‌ها و تیمی که به‌عنوان قهرمان لیگ برتر راهی لیگ قهرمانان شده، حتی پول سفر به عمان را هم نداشت و این اتفاق در سایه برخی مساعدت‌های غیررسمی مثلا از سوی آژانس هواپیمایی مربوطه رخ داد!

به هر حال لسترسیتی ایران در حال حاضر در عمان به سر می‌برد و اخبار ارسالی از این کشور نشان می‌دهد بازیکنان ما روحیه خوبی هم دارند. آنها پارسال در مسابقات داخلی با دست خالی کولاک کردند و امسال هم می‌توان از آنها انتظار داشت در آسیا عملکرد مشابهی داشته باشند. سرمربی استقلال خوزستان هم در نشست خبری، نوید داد بازیکنانش با همه توان برای اسم ایران بجنگند. سیروس پورموسوی در این مورد گفت: «مردم عزیز و سرافراز استانم (خوزستان) بدانند که ما در عمان هستیم اما روح و جان‌مان متعلق به شما و به یاد شما خواهد بود. مفتخر هستیم که سرباز شما هستیم و حتی یک لحظه شما را فراموش نخواهیم کرد. بازی در آسیا شرایط خاص خودش را دارد و نمی‌توان گفت کدام گروه آسان و یا کدام گروه سخت است. همه تیم‌های شرکت‌کننده قهرمان‌های کشور خود هستند که توانسته‌اند سهمیه حضور در مسابقات را کسب کنند.

امیدوارم بتوانیم در کنار ارائه یک بازی جوانمردانه سه امتیاز بازی را نیز کسب کنیم. الفتح یک تیم قوی است. بازی پلی‌آف این تیم و دو بازی در لیگ عربستان را از آنها دیده‌ و نکاتی را یادداشت کرده‌ایم. امیدوارم این نکات بتواند در جهت کسب پیروزی به ما کمک کند.» دیروز محمد طیبی، کاپیتان استقلال خوزستان در نشست خبری پیش از بازی گفت: «تمام بچه‌ها آماده هستند. انگیزه بازیکنان خیلی بالاست و امیدواریم که با ارائه یک بازی خوب و جوانمردانه سه امتیاز بازی را کسب کنیم. الفتح تیمی خوب و حرفه‌ای است. دو، سه بازی آخر این تیم را آنالیز کرده‌ایم و با اطلاعات کامل نسبت به حریف به میدان می‌رویم.» این بازی امروز از ساعت 14:30 آغاز خواهد شد و جریان زنده آن از طریق شبکه تلویزیونی ورزش روی آنتن می‌رود.

استقلال و حرکت در اوج

امشب و در دومین دیدار نمایندگان ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا، استقلال تهران در ورزشگاه شیخ راشد دبی به مصاف الاهلی امارات خواهد رفت. شاید به جرات بتوان گفت این سخت‌ترین بازی استقلال در مرحله گروهی لیگ قهرمانان است. در لیگی که سایر تیم‌هایش چنگی به دل نمی‎‌زنند، الاهلی مدعی اول صعود است و اگر استقلال بتواند با کسب امتیاز از خانه صدرنشین لیگ امارات به تهران برگردد، قطعا شانس بالایی برای صعود از این مرحله خواهد داشت. الاهلی امارات در حال حاضر ستاره‌های زیادی در اختیار دارد. اورتون ریبریو، آساموا جیان، احمد خلیل و دیوب که عناصر هجومی الاهلی را تشکیل می‌دهند در مجموع دستمزدی 17میلیون یورویی از باشگاه اماراتی دریافت می‌کنند که شاید بودجه سه سال باشگاه استقلال باشد! با این همه اما واضح است که پول در فوتبال به مثابه «همه چیز» نیست و بنابراین امشب هم می‌توان از جوانان استقلال انتظار داشت یقه حریف را بگیرند.

استقلال بهمن ماهی تاریخی و درخشان را پشت‌سر گذاشت. آنها همه مسابقات رسمی برگزار شده در این ماه را بردند که مهم‌ترین آنها پیروزی بر السد قطر در پلی‌آف لیگ قهرمانان و نیز برتری برابر پرسپولیس در یکی از بزرگ‌ترین دربی‌های آسیا بود. پس آبی‌ها امروز از چه چیز باید بترسند؟

تیمی که برابر ژاوی بازی کرده و اسکلت تیم‌ملی ایران را هم شکست داده، بهانه‌ای بر‌ای خوف ندارد. استقلال با بالاترین روحیه ممکن خودش را به امارات رسانده و شاید تنها مشکل این تیم در مسیر برگزاری اولین بازی آسیایی، تاخیر 24ساعته‌ای بود که در سفر علیرضا منصوریان رخ داد. سرمربی آبی‌ها که به دلیل بدهی مالیاتی موفق به همراهی کاروان استقلال نشده بود، دیشب به سمت دبی پرواز کرد تا برابر الاهلی روی نیمکت تیمش بنشیند.

استقلال در این بازی مجتبی حقدوست و هرایر مگویان را به دلیل آسیب‌دیدگی در اختیار ندارد، اما قطعا جای خالی این دو نفر هم پر شدنی است. این بازی امشب از ساعت 19:45 آغاز می‌شود و شبکه سوم سیما پخش زنده تلویزیونی آن را بر عهده خواهد داشت.


منبع: اسپرت