تبیان، دستیار زندگی
لنز اتصالی مخصوص موبایل، که تا 8 برابر برایتان بزرگنمایی می کند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با لنز تله فوتو موبایل آشنا شوید

لنز اتصالی مخصوص موبایل، که تا 8 برابر برایتان بزرگنمایی می کند.

ترجمه: سید محمد  امین سعادت- بخش دانش و زندگی تبیان

لنز

امروزه تقریبا همه ی گوشی های هوشمند به نوعی یک دوربین عکاسی حرفه ای محسوب می شوند، و در بسیاری از قابلیت های عکاسی خوش درخشیده اند. اما اگر یک قابلیت باشد که همه برند ها در برابرش ضعیف ظاهر شده اند، قابلیت زوم یا بزرگنمایی است. بزرگنمایی که در دوربین گوشی ها رخ می دهد، از نوع زوم دیجیتال است، و عملکرد آن بدین صورت است که گویی یک عکس بدون زوم می گیرد، قسمت میانی آن را برش می دهد و آن قسمت را به انداز عکس اصلی بزرگ، یا بعبارت بهتر کشیده می کند؛ که این کشیدگی عکس موجب افت کیفیت عکس می گردد.

برای انجام بزرگنمایی، قطعا به یک لنز متشکل از عدسی نیاز است.

در دوربین های حرفه ای، عمل زوم به کمک لنز های حرفه ای که از ترکیب عدسی های مختلف تشکیل شده اند صورت می گیرد، که به این نوع، زوم اپتیکال گفته می شود که به هیچ وجه شامل افت کیفیت نمی شود.

لنز

بنابر این برای انجام بزرگنمایی، قطعا به یک لنز متشکل از عدسی نیاز است. لنز Smartphone Telephoto PRO محصولی است که برای رفع ایراد بزرگنمایی در گوشی های هوشمند ساخته شده است، و امکان بزرگنمایی تا 8 برابر بدون افت کیفیت را فراهم می کند.

به کمک این لنز می توان از مناظر دوردست، و یا اجسام کوچک مانند یک گل از دور عکس برداری کرد.

لنز

این لنز در عرض چند ثانیه بر روی گوشی سوار و یا پیاده می شود و بر روی گوشی ها و تبلت های اپل، سامسونگ، HTC و نوکیا قابل استفاده می باشد.


منبع: Makeuseof