تبیان، دستیار زندگی
سخنگوی وزارت امور خارجه درمورد حکم اخیر دادگاه «انتاریو» کانادا علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: این حکم مغایر با اصول بدیهی حقوق بین الملل در رابطه با مصونیت قضایی دولت ها و اموال آنها بوده و غیرقابل قبول است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حکم دادگاه کانادا علیه ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه درمورد حکم اخیر دادگاه «انتاریو» کانادا علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: این حکم مغایر با اصول بدیهی حقوق بین‌الملل در رابطه با مصونیت قضایی دولت‌ها و اموال آنها بوده و غیرقابل قبول است.

بخش سیاست تبیان

حکم دادگاه کانادا علیه ایران

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امورخارجه در پاسخ به سؤالی درمورد حکم اخیر دادگاه «انتاریو» کانادا علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: این حکم مغایر با اصول بدیهی حقوق بین‌الملل در رابطه با مصونیت قضایی دولت‌ها و اموال آنها بوده و غیرقابل قبول است.

وی افزود: متأسفانه قاضی کانادایی بدون توجه به مقررات بین‌المللی و اصل برابری دولت‌ها اقدام به صدور این حکم کرده که از نظر ما مردود است.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران پیش از این مراتب اعتراض رسمی خود را در این زمینه از طریق مجاری ذیربط به دولت کانادا اعلام داشته و حق خود را برای پیگیری اقدامات سیاسی و حقوقی در این زمینه محفوظ می‌دارد.


منبع : خبرگزاری فارس