تبیان، دستیار زندگی
رئیس مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه گفت:افزایش وکیل باعث گسترش حقوق و آگاهی مردم به مقررات، آداب و تشریفات حقوقی و قضایی می شود و دسترسی آسان مردم به وکیل از اهداف این مرکز است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

افزایش وکیل باعث گسترش حقوق می شود

رئیس مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه گفت: افزایش وکیل باعث گسترش حقوق و آگاهی مردم به مقررات، آداب و تشریفات حقوقی و قضایی می شود و دسترسی آسان مردم به وکیل از اهداف این مرکز است.

بخش حقوق تبیان

عبدالرضا مومنی

به نقل از دادگستری کل استان اصفهان، عبدالرضا مؤمنی در جلسه مشترک اعضای هیأت مدیره مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه در استان اصفهان، افزود: حضور وکیل مدافع در پرونده ها باعث ایجاد اطمینان و آرامش خاطر قضات در انشای رأی و احقاق حق می شود.

وی اضافه کرد: هدف ما در قوه قضاییه فراهم آوردن شرایطی است که علاوه بر دسترسی سهل و آسان مردم به وکیل در دفاع از حقوق خود، قضات را نیز در امر رسیدگی ها و اجرای عدالت یاری گر باشیم.

رئیس مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه با اشاره به پیشرفت های این مرکز در سطح کشور برای رسیدن به این اهداف خاطرنشان کرد: ارتقای هر چه بیشتر سطح کمی و کیفی کار در امر وکالت و کارشناسی در دستور کار این مرکز و قوه قضاییه قرار دارد.

وی بیان کرد: همواره توصیه شده است وکلا با درک وضعیت موکلین و احترام به اصحاب پرونده و قضات و کسب رضایتمندی هر چه بیشتر عموم و ارتقای جایگاه تلاش کنند.

رئیس مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه با اشاره به پیشرفت های این مرکز در سطح کشور برای رسیدن به این اهداف خاطرنشان کرد: ارتقای هر چه بیشتر سطح کمی و کیفی کار در امر وکالت و کارشناسی در دستور کار این مرکز و قوه قضاییه قرار دارد.

مومنی، معرفی هر چه بهتر و بیشتر این مرکز به عموم مردم را خواستار شد و گفت: مراکز استان ها با برنامه ریزی و اطلاع رسانی مناسب سعی در معرفی خدمات این مرکز به مردم نمایند و با برگزاری جلسات علمی و تخصصی و بهره گیری از ظرفیت نخبگان علم حقوق در قالب دوره های آموزشی برای ارتقای سطح علمی و تجربی وکلا و کارشناسان تلاش کنند.

وی از همکاری و تعامل مسئولان قضایی دادگستری استان اصفهان با مرکز امور مشاوران حقوقی، قوه قضاییه تقدیر کرد و این همکاری را برای ارتقای جایگاه و نیل به اهداف دستگاه قضایی مؤثر و راهگشا دانست.

ابراهیم محمدی معاون منابع انسانی دادگستری استان اصفهان نیز در این نشست، گفت: ارتقای جایگاه مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه، در افزایش کیفیت رسیدگی های قضایی مؤثر است و برکات و ثمرات آن نصیب مردم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه در استان اصفهان بسیار فعال است و و در زمینه آموزش و ارتقای سطح علمی اعضا اهتمام دارد، افزود: در سال گذشته یک میلیون و 370 هزار و 952 نفر ساعت آموزش برای کارآموزان وکالت و 459 هزار و 428 نفر ساعت آموزش برای کارشناسان برگزار کرده است.


منبع: ایرنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .