تبیان، دستیار زندگی
رییس انجمن روابط عمومی ایران گفت: روابط عمومی ها نقشی مهم و تاثیرگذار در توسعه پایدار جوامع دارند و توسعه پایدار بدون آنها امکانپذیر نیست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توسعه پایدار بدون روابط عمومی ها امکان پذیر نیست

رییس انجمن روابط عمومی ایران گفت: روابط عمومی ها نقشی مهم و تاثیرگذار در توسعه پایدار جوامع دارند و توسعه پایدار بدون آنها امکانپذیر نیست.

هومن بهلولی- روابط عمومی

سیدغلامرضا کاظمی‌دینان

به گزارش  روابط عمومی، ' سید غلامرضا کاظمی دینان ' در همایش ملی 'جایگاه روابط عمومی در توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر' که در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد، افزود: بدون روابط عمومی و شناخت ارتباطات انسانی، زندگی اجتماعی شکل نمی گیرد.

وی افزود: توسعه پایدار در هیچ کشوری انجام نخواهد شد مگر اینکه پیشگام آن روابط عمومی باشد.

رییس انجمن روابط عمومی ایران اظهار کرد: روابط عمومی های نقش آینده نگری، بحران ستیزی، فرهنگ سازی، اطلاع یابی و اطلاع رسانی دارند.

شهردار اصفهان نیز در این همایش بر اهمیت نگاه به توسعه فرهنگی و صنایع فرهنگی اشاره کرد و گفت: بر این اساس شهرداری اصفهان در کنار ماموریت های بسیار ارزشمند در حوزه خدماتی، عمرانی و ترافیکی، رویکرد فرهنگی را در پیش گرفته است .

' مهدی جمالی نژاد ' افزود: در سال گذشته گفتمان جدیدی به عنوان دانش محوری با پرچمداری شهرداری اصفهان برای کشور مطرح شد.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس در برنامه 1400 شهرداری اصفهان، این شهر به عنوان شهری معرفی می شود که از فناوری های نرم به جای فناوری های سخت بهره خواهد گرفت.

شهردار اصفهان افزود: البته قرار نیست که اقدامات عمرانی، خدماتی و ترافیکی در شهر، به کندی پیش رود بلکه سرعت آنها با گفتمان و رویکرد جدید افزایش می یابد.

همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در این همایش گفت: ظرفیت روابط عمومی ها و موسسات فرهنگی در استان می تواند اقتصاد هنر را شکوفا کند.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضا ارزانی افزود: روابط عمومی ها می توانند ظرفیت و نگاه استان را تبیین و ذائقه استان را تغییر دهند.

وی بااشاره به اینکه هنوز حراج بزرگ در حوزه فرهنگ و هنر در استان اصفهان برگزار نشده است، گفت: روابط عمومی ها می توانند افزایش آگاهی و شناخت مردم فرهنگ دوست استان از هنر و معرفی آثار هنری نقش آفرینی کنند.

همایش ملی 'جایگاه روابط عمومی در توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر' روز پنجشنبه در سالن همایش های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.

در این همایش که با هدف برقراری ارتباط مستمر روابط عمومی ها با مراکز فرهنگی هنری و در نتیجه اقتصاد فرهنگ و هنر برگزار شد از پروفسور 'باقر ساروخانی' پدر علم جامعه شناسی و ارتباطات کشور تجلیل و از سردیس و تمبر اختصاصی این استاد برجسته کشوری رونمایی شد.

در پایان این مراسم از 15 روابط عمومی برتر و همچنین تعدادی از هنرمندان برجسته و شاخص استان اصفهان تقدیر شد.

همزمان با برگزاری همایش ملی «توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر» با همکاری انجمن روابط عمومی ایران و دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر اصفهان سه کارگاه آموزشی در حوزه روابط عمومی و هنر با حضور اساتید مطرح حوزه روابط عمومی و فرهنگ و هنر کشور برگزار شد.

این کارگاه ها با موضوع های 'نقش و اهمیت روابط عمومی در یک سازمان'، 'بررسی بعد رسانه ‌ای مراکز فرهنگی هنری و روابط عمومی‌ ها' و 'تعاملات فرهنگی و روابط عمومی ‌ها' برگزار شد.