تبیان، دستیار زندگی

دارچین و استویا برای تنظیم قند خون + روش تهیه

دارچین نیز مانند استویا خواصی دارد که به کنترل میزان قند خون کمک می‎‌‎‌کند. مصرف این دو ماده در کنار هم باعث تحریک و افزایش خواص آنها می‌شود.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
دارچین، استویا، تنظیم قند خون، ماده غذایی،

اگر تصور می‌کنید در مصرف مواد غذایی شیرین زیاده روی کرده‌اید و می‌خواهید قند خونتان را تحت کنترل داشته باشید، ترکیب دارچین و استویا به دردتان می‌خورد. البته این ماده غذایی برای افرادی که خود را مستعد دیابت می‌دانند و می خواهد از ابتلا به آن دور باشند نیز مفید است. در این مطلب شما را با این دو ترکیب مفید آشنا کرده و نوشیدنی حاصل از آنها را نیز معرفی می کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

دارچین

دارچین یک ادویه معطر است که از عصاره پوست درخت دارچین گرفته می شود. این ادویه به داشتن خواص گوارشی، آنتی بیوتیکی، خلط آوری و ضدالتهابی شهرت زیادی دارد. علاوه بر این دارچین یک محرک طبیعی و انرژی زا است که گرمای بدن را بالا برده و بدون اینکه به دستگاه عصبی آسیب بزند و باعث عصبی شدن بشود میل جنسی را افزایش می دهد. در واقع این ادویه محرک جنسی است. دارچین همچنین درمانی مؤثر برای کنترل قند خون است و برای پیشگیری از ابتلا به دیابت نوع 2 و همچنین کنترل آن مؤثر عمل می‌کند. پودر دارچین بسیار در دسترس است و به نوعی در هر خانه ای یافت می شود. بنابراین بهانه ای برای عدم استفاده آن وجود ندارد.

توصیه می‌کنیم به رژیم غذایی‌تان مواد غذایی خاصی مانند نخود، شاهی، جوانه گندم و یا مخمر آب جو را اضافه کنید. این مواد به کنترل میزان قند خون کمک می‌کنند


گیاه استویا

گیاه استویا متعلق به پاراگوئه است و امروزه شهرت زیادی در سرتاسر جهان پیدا کرده است. چون این گیاه یک شیرین کننده کاملاً سالم و طبیعی است. خوشبختانه کشت این گیاه در ایران نیز شروع شده است و حتی می توان آن را در منزل نیز پرورش داد. معمولاً برگ‌های گیاه را خشک می کنند و یا از عصاره آن استفاده می کنند. خاصیت اصلی استویا تنظیم و کنترل قند خون است و در عین حال حاوی خواص زیر نیز هست:

* استویا برای افرادی که از فشارخون بالا رنج می برند و یا گاهی دچار افزایش فشارخون می شوند مفید است.

* استویا به میزان 7 برابر آنتی اکسیدان بیشتری در مقایسه با چای سبز دارد.

* استویا خواص دیورتیک (ادرارآوری) دارد.

* استویا ضداسید است و باعث بهبود گوارش می شود.

* استویا التیام بخش و ضدباکتری است و برای برطرف کردن جراحات و سوختگی های سطحی مؤثر است.

* استویا باعث تقویت مینای دندان شده و از پوسیدگی آنها پیشگیری می‎‌‎‌کند. امروزه در ترکیب خمیردندان‌ها نیز از این ماده استفاده می شود.

استویا، دارچین

درمانی طبیعی برای کنترل قند خون

برای بهره مندی از خواص این مواد طبیعی بهتر است یک نوشیدنی مفید از آنها تهیه و میل کنید.

مواد لازم

پودر دارچین: 2 قاشق چایخوری معادل 6 گرم

برگ خشک استویا: 10 گرم

آب: 3 لیوان معادل 600

کافی است آب را بجوشانید و به محض به جوش آمدن زیر شعله را خاموش کنید. برگ‌های خشک استویا و پودر دارچین را به آن اضافه کرده و اجازه دهید 10 دقیقه دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و میل کنید.

توصیه‌های تکمیلی

برای اینکه این درمان طبیعی تأثیر بیشتری داشته باشد باید چند قانون اصلی را به طور روزانه مراعات کنید:

استویا باعث تقویت مینای دندان شده و از پوسیدگی آنها پیشگیری می‎‌‎‌کند. امروزه در ترکیب خمیردندان‌ها نیز از این ماده استفاده می‌شود

 

* توصیه می‌شود به غذاهایتان مانند کیک ها، غذاهای گوشتی و غیره دارچین بزنید. 

* همچنین می‌توانید دسرهایتان را به جای شکر با استویا شیرین کنید.

* می‌توانید برگ‌های خشک این گیاه یا عصاره آن را از انجمن‌های دیابت و یا عطاری ها تهیه کنید. 

* یادتان باشد که برای کنترل قند خونتان و پیشگیری از ابتلا به دیابت نیاز به فیبر دارید. بنابراین باید مصرف مواد غذایی حاوی این ترکیبات مانند میوه‌ها، سبزیجات، حبوبات و غلات کامل را افزایش دهید. فیبرها سرعت جذب کربوهیدرات ها را کند می کنند و این مسئله باعث کاهش واکنش انسولین و میزان قند خون بعد از مصرف غذا می شود.

* توصیه می‌کنیم به رژیم غذایی تان مواد غذایی خاصی مانند نخود، شاهی، جوانه گندم و یا مخمر آب جو را اضافه کنید. این مواد به کنترل میزان قند خون کمک می کنند. 

* در مواقع خارج از غذاهای اصلی به میزان کافی آب بنوشید. یادتان باشد که روزانه باید حداقل یک و نیم لیتر آب بنوشید.

* بهتر است روزانه چند وعده غذایی سبک داشته باشید تا میزان قند خونتان ثابت بماند. توصیه می شود از مصرف غذاهای سنگین و پرحجم بپرهیزید و با کوچکترین احساس گرسنگی سراغ خوردن نروید.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.