تبیان، دستیار زندگی
اگر شما شبیه به دیگر انسان ها روی کره خاکی باشید، انجام کارهای زیر برای تان غیرممکن خواهد بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کارهایی که نمی‌توانید با بدن خود انجام دهید

اگر شما شبیه به دیگر انسان‌ها روی کره خاکی باشید، انجام کارهای زیر برای‌تان غیرممکن خواهد بود.

بخش دانش و زندگی تبیان

بدن

بدن انسان به گونه‌ای است که انجام فعالیت‌های مختلف را آسان می‌کند و با این وجود برخی اتفاقات وجود دارد که نمی‌توانیم با بدن خود انجام دهیم. به گفته کارشناسان اگر شما شبیه به دیگر انسان‌ها روی کره خاکی باشید، انجام کارهای زیر برای‌تان غیرممکن خواهد بود.

بالا بردن یکی از ابرو

اگرچه بعضی افراد می‌توانند این کار را انجام دهند، ولی کارشناسان می‌گویند تحت هر شرایط ابروی دیگر هم حرکت می‌کند و این اتفاق غیرممکن است که انسان بتواند فقط یکی از ابروهای خود را تکان دهد.

لیسدین آرنج

کارشناسان می‌گویند هیچ انسان نمی‌تواند آرنج خود را لیس بزند و البته در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت شده است به طور میانگین هر روز 5 نفر در جهان ادعا می‌کنند که این کار را انجام می‌دهند و با این وجود هیچ یک از آنها تاکنون نتوانسته‌اند چنین کاری را انجام دهند.

پاشیدن بزاق دهان از بین دندان‌ها

اگرچه برخی افراد این کار را با آب انجام می‌دهند، ولی کارشناسان می‌گویند متراکم‌سازی بزاق و پرتاب آن از بین دندان‌ها به بیرون غیرممکن است.

حرکت دادن بینی

هر چقدر هم که در این زمینه تمرین کنید باز هم نمی‌توانید بدون کمک گرفتن از دست همه بخش‌های بینی را مستقل از صورت خود به حرکت درآورید.

تکان دادن گوش‌ها

برخی حیوانات مانند سگ و گربه به راحتی این کار را انجام می‌دهند، ولی برای انسان غیرممکن است که بتواند هر یک از گوش‌های خود را مستقل از صورت تکان دهد. عضلات گوش مجزا از مغز کنترل می‌شوند و به همین خاطر انسان نمی‌تواند بدون آنکه دیگر اجزای صورت را به حرکت درمی‌آید، آن را تکان دهد.

لمس کردن نوک بینی یا چانه با زبان

حتی شخصی که نام او به عنوان صاحب بلندترین زبان دنیا در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است هم نمی‌تواند با نوک زبان خود، نوک چانه و بینی را لمس کند.

عطسه کردن با چشمان باز

این اتفاق از نظر علمی ثبت شده است که هیچ فردی نمی‌تواند با چشمان باز عطسه کند و اعصاب چشم به گونه‌ای کنترل می‌شوند که هنگام عطسه کردن بسته می‌شود.

غلغلک دادن خود

با توجه به قابلیت‌های حس لامسه، اگر شخص خودش را غلغلک بدهد هیچ عکس‌العملی در پی نخواهد داشت.


منبع:Fars News Agency

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .