تبیان، دستیار زندگی
اختتامیه بیست وهشتمین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی به میزبانی نهاد نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با حضور ۴۰۰ عالم شیعه و سنی؛

اختتامیه همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی برگزار شد.

اختتامیه بیست و هشتمین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی به میزبانی نهاد نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان برگزار شد.

اختتامیه همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی برگزار شد

به گزارش تبیان حجت الاسلام محمد رضا خوشخو در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های خبرگزاری «حوزه» با اعلام این مطلب اظهار داشت: پس از تشکیل دبیرخانه دائمی کنگره مقابله با جریان های تکفیری، تصمیم گرفته شد هر سال 4 نشست و همایش کشوری  و 2 همایش خارجی برگزار گردد.

وی افزود: در همین راستا و در طی سال جاری تا کنون کنگره هایی در استان های مختلف چون آذربایجان غربی، خراسان جنوبی ، گلستان و خراسان رضوی برگزار شده است.

معاون ارتباطات بین الملل دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان های افراطی و تکفیری خاطرنشان کرد: در ادامه این برنامه و با مشارکت این دبیرخانه و با پیام تصویری آیت الله العظمی مکارم شیرازی، همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی در استان سیستان و بلوچستان در حال برگزاری است .

وی با تاکید بر اینکه این همایش  به همت نهاد نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت سیستان وبلوچستان و نهاد امام جمعه این استان برگزار شده است ، بیان داشت: این همایش از دو روز پیش آغاز و امروز مراسم اختتامیه آن در حال برگزاری است .

به گفته حجت الاسلام خوشخو، در مراسم اختتامیه حجج اسلام و المسلمین قمی، معاون امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری و زمانی،رئیس دبیرخانه  کنگره جهانی مقابله با جریان های افراطی و تکفیری به ایراد سخن می پردازند.

وی، در ادامه با اشاره به برگزاری این همایش با محوریت 3 کمیسیون فقهی - کلامی ، اجتماعی و بانوان، گفت: دراین گردهمایی 3 روزه آخرین مسائل و موضوعات مربوط به جهان اسلام مورد بحث و گفتمان قرار گرفت و قریب  200 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد که پس از داوری مقالات  ، 50 مقاله برای ارائه در همایش انتخاب شده بود.

عاون ارتباطات بین الملل دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان های افراطی و تکفیری خاطرنشان کرد: بیست و هشتمین همایش علمی، تحقیقی مذاهب اسلامی با حضور  بیش از 400 نفر از علما و اندیشمندان  شیعه و اهل سنت  کشور برگزارشد.

منبع: خبرگزاری حوزه