تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی کشتی آزاد ایران در فینال جام جهانی ۲۰۱۷ کرمانشاه، آمریکا را با نتیجه ۵ - ۳ شکست داد تا برای ششمین بار متوالی عنوان قهرمانی این رقابت ها را به دست آورد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شش‌‌گانه طـلایی در دیار بیستون

تیم ملی کشتی آزاد ایران در فینال جام‌جهانی ۲۰۱۷ کرمانشاه، آمریکا را با نتیجه ۵ - ۳ شکست داد تا برای ششمین بار متوالی عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را به دست آورد.

بخش ورزشی تبیان

کشتی

در این دیدار که در سالن مملو از تماشاگر امام خمینی(ره) کرمانشاه برگزار شد، در مبارزه نخست حسن رحیمی قهرمان سال‌۲۰۱۴ جهان و دارنده مدال برنز المپیک در وزن ۵۷ کیلوگرم در یک مبارزه برتر با نتیجه ۶- صفر آنتونی راموس را مغلوب کرد.

در‌‌۶۱ کیلوگرم، مسعود اسماعیل‌پور به مصاف لوگان استیبر قهرمان سال ۲۰۱۶ جهان رفت‌ و توانست در یک مبارزه فکورانه به برتری ۶ - ۲ برسد. اما میثم نصیری در مصاف با فرانک مولینارو در حالی که ۴ - صفر عقب بود، دست به کار بزرگی زد و در تایم دوم به برتری ۵ - ۴ رسید تا سومین پیروزی متوالی نصیب ایران شود.

در وزن‌۷۰ کیلوگرم‌ مصطفی حسین‌خانی دارنده مدال برنز جهان در یک مبارزه مطمئن جیمز گرین از آمریکا را ۲ - صفر شکست داد تا چهارمین پیروزی متوالی نصیب ایران شود.

در یکی از مبارزات دیدنی پیکار فینال، در وزن ۷۴ کیلوگرم پیمان یاراحمدی به مصاف جردن باروز سرشناس رفت و ۳ - ۲ شکست خورد تا طلسم شکست‌ناپذیری این کشتی‌گیر مقابل ایرانی‌ها پابرجا بماند.

اما در وزن ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی قهرمان المپیک ریو در مصاف با دیوید تیلور از آمریکا در‌حالی که در تایم اول پیش بود، در وقت دوم از لحاظ نفس کم آورد و ضربه فنی شد.

در مبارزه وزن ۹۷ کیلوگرم امیر محمدی حریفی قدر به نام کایل اسنایدر قهرمان المپیک ریو را پیش‌رو داشت که نتوانست مقابل رقیب خود کاری از پیش ببرد و ۶ - صفر شکست خورد.

در کشتی آخر و سرنوشت‌ساز سنگین‌وزن، کمیل قاسمی نایب قهرمان المپیک ریو برابر نیک گویاژدوفسکی قرار گرفت و با پیروزی ۵- صفر خود سند قهرمانی ایران را امضا کرد.


منبع : فدراسیون کشتی