تبیان، دستیار زندگی
رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه گفت: برای تهیه اسناد راهبردی از ظرفیت های درونی و بیرونی، استفاده و گفتگوهای بسیاری برای اتمام آن انجام شده که امیدواریم به فرهنگ سازمانی تبدیل شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حجت الاسلام والمسلمین ربانی خبر داد:

اسناد راهبردی مرکز خدمات حوزه های علمیه تدوین شد

برای تهیه اسناد راهبردی از ظرفیت های درونی و بیرونی، استفاده و گفتگوهای بسیاری برای اتمام آن انجام شده که امیدواریم به فرهنگ سازمانی تبدیل شود.

اسناد راهبردی مرکز خدمات حوزه های علمیه تدوین شد.

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین ربانی امروز در سی امین همایش مرکز خدمات حوزه های علمیه که در قم برگزار شد،  ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س)، اظهار داشت: رسول گرامی اسلام(ص) فرمودند: «یَا سَلْمَانُ مَنْ أَحَبَّ فَاطِمَةَ ابْنَتِی فَهُوَ فِی الْجَنَّةِ مَعِی وَ مَنْ أَبْغَضَهَا فَهُوَ فِی النَّارِ یَا سَلْمَانُ حُبُّ فَاطِمَةَ یَنْفَعُ فِی مِائَةِ مَوْطِنٍ أَیْسَرُ تِلْكَ الْمَوَاطِنِ الْمَوْتُ وَ الْقَبْرُ وَ الْمِیزَانُ وَ الْمَحْشَرُ وَ الصِّرَاطُ وَ الْمُحَاسَبَةُ فَمَنْ رَضِیَتْ عَنْهُ ابْنَتِی فَاطِمَةُ رَضِیتُ عَنْهُ وَ مَنْ رَضِیتُ عَنْهُ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ وَ مَنْ غَضِبَتْ عَلَیْهِ فَاطِمَةُ غَضِبْتُ عَلَیْهِ وَ مَنْ غَضِبْتُ عَلَیْهِ غَضِبَ اللَّهُ عَلَیْهِ یَا سَلْمَانُ وَیْلٌ لِمَنْ یَظْلِمُهَا وَ یَظْلِمُ‏ ذُرِّیَّتَهَا وَ شِیعَتَهَا/ ای سلمان هرکه دخترم فاطمه را دوست بدارد در بهشت در کنار من خواهد بود، و هرکه او را دشمن بدارد در آتش جهنم خواهد بود. ای سلمان دوستی فاطمه در صد جایگاه به حال انسان سودمند است که راحت‌ترین آنها عبارت‌اند از: مرگ، قبر، میزان، سنجش، محشر، و پل صراط و حساب‌کشی؛ پس دخترم فاطمه از هر کس راضی باشد، من از او خشنود می‌شوم و هر کس من از او راضی شوم خدا از او خرسند خواهد بود. و هر کس فاطمه از او خشمگین باشد، من بر او خشم می‌کنم و هر کس من بر او خشم کنم، خداوند بر او غضب می‌کند. ای سلمان وای بر کسی که به فاطمه و به فرزندان و شیعیانش ظلم و ستم کند».

وی ابراز داشت: از مردم عزیز ایران نیز برای حضور پرشکوه و دلگرم کننده در راهپیمایی 22 بهمن تقدیر داریم و باید به خود و مسئولین بگوییم که قدر این مردم را بدانیم؛ چراکه سنگ تمام گذاشته و نظام را تنها نمی گذارند.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: این مرکز یک دوره را گذرانده که خوشبختانه خدمت های قابل ستودنی در آن انجام و اسناد راهبردی نیز در چهار ساحت تهیه شده است.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی تصریح کرد: برای تهیه این اسناد از ظرفیت های درونی و بیرونی، استفاده و گفتگوهای بسیاری برای اتمام آن انجام شده که امیدواریم به فرهنگ سازمانی تبدیل شود.

وی با بیان این مطلب که با تهیه این اسناد، مرحله مهمی را پشت سر گذاشته ایم، اظهار داشت: ما در آغاز راه بوده و فعالیت ما با تصویب این اسناد تازه آغاز خواهد شد؛ پس نباید این اسناد را تشریفاتی دیده؛ بلکه اجرایی شدن آن بسیار مهم است و برای تحقق آن باید تلاش کنیم.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه ابراز داشت: نظرات مثبت و مناسبی از مرکز خدمات، خدمت مقام معظم رهبری رسیده و باید این سرمایه را پاس داشت و در سال آینده با همت بیشتر، مشکلات موجود را مرتفع نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی با تأکید بر اینکه باید بدانیم در ابتدای راه قرار داریم، خاطرنشان ساخت: اولین مسئله در اجرای این اسناد، همت، بسیج و عزم ما و شما عزیزان در مراکز استانی است؛ نمی توان بدون همت جمعی و عزم سازمانی، این اسناد را اجرا و محقق ساخت.

وی تصریح کرد: مطالعه دقیق و هضم کامل این اسناد، از ضروریاتی است که از سوی مدیران مراکز خدمات استان ها باید انجام گردد؛ شناخت کامل و تبدیل آن به فرهنگ سازمانی، از مباحث بسیار مهم است که باید اجرا گردد.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه بیان داشت: مبنای تصمیم مدیریتی ما این اسناد بوده و باید مطابق با این سند در حوزه معیشت، سلامت، مسکن، خانواده و ... فعالیت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی اظهار داشت: باید نیروهای انسانی مراکز خدمات استان ها، متناسب با این اسناد، تقویت و توانمند شده و دوره های کارگاهی برای آنان انجام گردد.

وی در پایان ابراز داشت: باید تقسیم بودجه نیز بر اساس این اسناد بوده و در راستای اقتضائات آن، منابع مالی را ارائه کرد.

اسناد راهبردی مرکز خدمات حوزه های علمیه تدوین شد

منبع: خبر گزاری حوزه