تبیان، دستیار زندگی
وزارت خارجه سوریه در دو نامه به دبیر کل سازمان ملل و رئیس دوره ای شورای امنیت خواهان پایان دادن به اقدامات غیرقانونی ترکیه در اراضی سوریه شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دمشق: ترکیه به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه احترام بگذارد

وزارت خارجه سوریه در دو نامه به دبیر کل سازمان ملل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت خواهان پایان دادن به اقدامات غیرقانونی ترکیه در اراضی سوریه شد.

بخش سیاست تبیان
دمشق

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه در این نامه‌ها درباره نفوذ ترکیه به داخل خاک سوریه، ساخت دیوارهای حائل بر روی اراضی سوری‌ها، قطع صدها درخت زیتون برای باز کردن راه جهت حرکت تانک‌های ارتش ترکیه و نقض‌های صورت گرفته از سوی مخالفانی که تحت حمایت آنکارا هستند، گزارش‌ داده است.

در این نامه‌ها آمده است: مسئولان ترکیه اخیرا پایگاه نظامی را در روستای "جترار" در شمال شهرک "تل رفعت" در استان حلب ایجاد کردند که محل ذخیره مهمات و استقرار افسران ترکیه‌ای و نیروهای "سپر فرات" است.

در این نامه‌ها آمده است: دولت سوریه بار دیگر از شورای امنیت می‌خواهد به مسئولیت خود درباره حفظ صلح و امنیت بین المللی و پایان دادن به نقض‌های ترکیه و ملزم کردن این کشور به اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت درباره مبارزه با تروریسم و احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه عمل کند.

ترکیه از مدت ها قبل نیروهایش را در مناطقی از شمال سوریه مستقر کرده و این نیروها در کنار ارتش آزاد سوریه در قالب عملیاتی تحت عنوان "سپر فرات" مبارزه می‌کنند؛ عملیاتی که ترکیه مدعی شده برای پاکسازی مناطق مرزی از وجود داعش کمک می‌کنند.


منبع : ایسنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .