تبیان، دستیار زندگی
به گفته بخشدار مرکزی خاش در جهت کیفیت بخشی به برنامه ها و جذابیت در کارهای خدمات رسانی باید برپایی جشنواره های فرهنگی و هنری و تهیه و پخت غذاها و اجرای ورزشهای بومی و محلی، اجرای موسیقی محلی و شتر سواری و شتر دوانی در نقاط مختلف این شهرستان پررنگ دیده شون
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خاش آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی

جشنواره‌های فرهنگی و ورزشهای بومی در نوروز پررنگ دیده شوند

به گفته بخشدار مرکزی خاش در جهت کیفیت بخشی به برنامه ها و جذابیت در کارهای خدمات رسانی باید برپایی جشنواره های فرهنگی و هنری و تهیه و پخت غذاها و اجرای ورزشهای بومی و محلی، اجرای موسیقی محلی و شتر سواری و شتر دوانی در نقاط مختلف این شهرستان پررنگ دیده شوند.

بخش گردشگری تبیان

خاش آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی

به گزارش تبیان از ایسنا؛ مجتبی شجاعی، اهمیت مستندسازی و ابتکار عمل در معرفی ظرفیت های گردشگری منطقه را متذکر شد و افزود: خاش از هر جهت سرشار از پتانسیل و جذابیت بوده که توانمندی های آن کمتر معرفی و یا به تصویر کشیده شده‌اند. نوآوری و خلاقیت در برنامه‌های استقبال و پذیرایی از مهمانان نوروزی سبب می‌شود که خاطرت زیبا و ماندگاری در ذهن گردشگران حفظ و تداعی شود.

وی بیان کرد: دهیاران ما در بخش مرکزی خاش به مانند سال قبل و پرشورتر از گذشته تلاش می‌کنند توانمندی های روستایی را به نمایش بگذارند.

زیبایی های ایرندگان در کمتر جایی از استان وجود دارند لذا با توجه به اهمیت کار خدمات رسانی در نوروز و معرفی توانمندی های منطقه تلاش داریم زندگی کپری و چادرنشینی مردم منطقه را به نمایش بگذاریم و در همین راستا از ظرفیت هنرمندان پرتوان ایرندگان بهره می بریم.

شجاعی، تهیه نقشه و نصب تابلو برای معرفی آثار گردشگری را با اهمیت توصیف کرد و افزود: باید فرهنگ معرفی آثار طبیعی و تاریخی در منطقه جا بیفتد تا همه اقشار ایرانی بتوانند جاذبه‌ های دیدنی خاش را ببینند.

جمشید هاشمزهی، بخشدار ایرندگان خاش هم گفت: با توجه به اینکه این بخش با مرکز شهرستان فاصله‌ای یکصد کیلومتری دارد تلاش می کنیم از ظرفیت های مردمی و فعالان مجازی در جهت معرفی توانمندی های گردشگری و معرفی آداب و رسوم و صنایع دستی منحصر به فرد آن بهره ببریم. زیبایی های ایرندگان در کمتر جایی از استان وجود دارند لذا با توجه به اهمیت کار خدمات رسانی در نوروز و معرفی توانمندی های منطقه تلاش داریم زندگی کپری و چادرنشینی مردم منطقه را به نمایش بگذاریم و در همین راستا از ظرفیت هنرمندان پرتوان ایرندگان بهره می بریم.

تاکید فرماندار خاش بر کیفیت بخشی و جذابیت برنامه های نوروزی

به گزارش ایسنا، محمداکبر چاکرزهی، فرماندار شهرستان خاش در جلسه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شهرستان خاش به ریاست فرماندار در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: ده کمیته برای خدمات دهی مطلوب به مسافران و همشهریان پیش بینی شده و مسئولان کمیته‌ها بر حسب وظایف محوله و مصوبات کارگروهها باید در جهت خدمات دهی مطلوب به مهمانان نوروزی و مردم خاش تلاش کنند.

برنامه سال قبل بخشدار مرکزی خاش که هر دهیار روستا در نوروز یک نمونه غذا و پذیرائی داشتند، یک ابتکار جالب برای جذب گردشگران بود که این عامل در کنار برپایی سیاه چادر و اجرای برنامه های فرهنگی و ورزشی و تهیه چای آویشن و پوشش محلی و برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی به موفقیت دهیاران این بخش و تیم هلال احمر کمک کرد.

وی اظهار داشت: برنامه ریزی برای خدمات دهی مناسب به مسافران و معرفی توانمندی های شهرستان باید بصورت جدی در دستور کار مسئولان باشد تا در سال 96 که استان سیستان و بلوچستان بعنوان محور و مقصد گردشگری کشور مطرح بوده جایگاه شهرستان خاش نیز برجسته دیده بشود و با حداقل امکانات و ظرفیتهای در اختیار بتوانیم جایگاه ممتازی را برای خود کسب کنیم. خاش از لحاظ داشتن جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی دارای شاخص های بالایی بوده و کمتر جایی از استان بوده که از ظرفیتهای خاش بهره ببرد.

رئیس ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی خاش ادامه داد: برنامه سال قبل بخشدار مرکزی خاش که هر دهیار روستا در نوروز یک نمونه غذا و پذیرائی داشتند، یک ابتکار جالب برای جذب گردشگران بود که این عامل در کنار برپایی سیاه چادر و اجرای برنامه های فرهنگی و ورزشی و تهیه چای آویشن و پوشش محلی و برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی به موفقیت دهیاران این بخش و تیم هلال احمر کمک کرد.

وی افزود: امسال باید با گرفتن تجربه از قبل و شناسایی نقاط ضعف و قوت برنامه ریزی‌ها در جهت کیفیت بخشی و جذابیت باشد.

خاش آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی

معاون فرماندار شهرستان خاش گفت: جوانان فعال و پر توان این شهرستان همواره در برنامه های استقبال از مهمانان نوروزی فعال و پرتوان ظاهر شده اند.

به گزارش ایسنا، مهدی عیدوزهی در دیدار با معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان و رئیس و کارکنان این جمعیت و شماری از دهیاران خاش بیان کرد: استقبال و پذیرایی از مهمانان نوروزی در شهرستان با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری و برپایی سیاه چادر و نمایش پوشش زیبای بلوچی، نمایشگاه صنایع دستی و تهیه، پخت و توزیع غذا و اجرای ورزش های بومی و محلی که سنت ها و رسوم منطقه را نشان می دهند زیبایی های کار جوانان را نشان می دهد.

وی اظهار کرد: تمام بخشداران، شوراها، شهرداران و دهیاران همه ساله با برخورداری از حمایتهای فرماندار و بهره گرفتن از ظرفیت جوانان هلال احمر و میراث فرهنگی و ارشاد در مبحث خدمات دهی به مسافران نوروزی موفق ظاهر می شوند و قطعا در سال جدید هم برای اجرای متنوع و جذابتر برنامه ریزی دارند.

با توجه به اینکه استان سیستان و بلوچستان در سال 96 در لیست استان‌های مقصد گردشگری کشور قرار گرفته، برنامه‌های نوروزی سال 96 استان باید در سطح بین‌المللی، ملی و استانی برگزار شود.

عیدوزهی ادامه داد: تمهیدات لازم برای خدمات دهی به مهمانان نوروزی اندیشیده شده و در همین راستا اکیپهای نوروزی پلیس، بهداشت و فوریت های پزشکی، هلال احمر، شهرداری، آتش نشانی، راهداران، حمل و نقل، شرکت نفت، اصناف و آموزش و پرورش فعالیتهای خود را شروع و برای اجرای مطلوب برنامه ها آمادگی دارند.

علیرضا میری، معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان هم از آمادگی مطلوب امدادگران و نیروهای عضو سازمان جوانان هلال احمر در شهرهای استان برای خدمات دهی به مهمانان نوروزی خبر داد.

گردشگری، عاملی مهم برای رشد اقتصادی سیستان و بلوچستان

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان در عرصه های فرهنگی و گردشگری می تواند در شاخص های برتر کشور قرار بگیرد و این موضوع را باید عاملی مهم برای رشد اقتصادی سیستان و بلوچستان در نظر بگیریم.

به گزارش ایسنا، علی‌اصغر جمشیدنژاد در جلسه ستاد اجرای خدمات سفر استان افزود: با توجه به اینکه استان در سال 96 در لیست استان‌های مقصد گردشگری کشور قرار گرفته، برنامه‌های نوروزی سال 96 استان باید در سطح بین‌المللی، ملی و استانی برگزار شود.

در بعضی از شهرهای استان که فاقد اقامت‌گاه برای گردشگران است باید ترتیبی اتخاذ تا اقامت‌گاه ارزان قیمت برای استقبال از مسافران نوروزی آماده شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: انجام اقدامات لازم در حوزه سلامت استان در ایام نوروز یک دغدغه مهم است، لذا مسئولان بهداشتی استان باید نظارت‌ها را در بخش‌های مختلف حوزه سلامت افزایش دهند تا با مشکلی مواجه نشویم.

وی گفت: در بعضی از شهرهای استان که فاقد اقامت‌گاه برای گردشگران است باید ترتیبی اتخاذ تا اقامت‌گاه ارزان قیمت برای استقبال از مسافران نوروزی آماده شود.

جمشیدنژاد بر نظارت بیشتر توسط نهادهای متولی در حوزه‌های مختلف از جمله سلامت و بهداشت بازار جهت رفاه مردم تاکید و بیان کرد: گشایش بازارهای محلی در شهرهای مختلف و مراکز سیاحتی می‌تواند مسافرین را با ظرفیت‌های استان آشنا کند.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان ضمن اشاره به اینکه باید از ظرفیت‌های دستگاه‌های متولی در سواحل و رودخانه‌ها برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی در ایام نوروز استفاده شود، تاکید کرد: باید تلاش شود در خلال برگزاری جشن‌های نوروزی فرهنگ، هنر و صنایع دستی استان به مردم سایر نقاط کشور شناسانده شود.


منبع : ایسنا