تبیان، دستیار زندگی
نمایشگاه «زن و آینه مکتوب» دربرگیرنده نسخه های خطی تالیف زنان یا با موضوعِ زنان در تاریخ ایران، از مجموعه برنامه های فرهنگی هنری موزه ملی ملک از شهادت تا ولادت حضرت زهرا(س) گشایش یافت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گشایش نمایشگاه «زن و آینه مکتوب»

نمایشگاه «زن و آینه مکتوب» دربرگیرنده نسخه‌های خطی تالیف زنان یا با موضوعِ زنان در تاریخ ایران، از مجموعه برنامه‌های فرهنگی هنری موزه ملی ملک از شهادت تا ولادت حضرت زهرا(س) گشایش یافت.

بخش گردشگری تبیان

گشایش نمایشگاه «زن و آینه مکتوب»

به گزارش تبیان از مهر؛ نمایشگاه «زن و آینه مکتوب» تصویری جذاب از کنش‌های اجتماعی زنان ایرانی را در زمینه تالیف کتاب‌هایی ارزشمند در گستره فرهنگ و هنر ایرانی- اسلامی به نمایش می‌گذارد. همچنین برخی کوشش‌های نویسندگان مرد را در تالیف کتاب‌هایی با موضوع زنان دربرمی‌گیرد.

کتاب‌ها و نسخه‌هایی همچون دعای صباح و الدعا، آداب معاشرت نسوان، حواء امروز، نامه دختر فتحعلی شاه به دختر پادشاه انگلستان، نجات المسلمات، سبع المثانی- مظفرنامه (سرگذشت‌نامه حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها)، اندرزنامه‌ها و کلمات قصار، روایت در بیان عشق خدیجه علیهاالسلام و نکاح پیغمبر صلی‌الله علیه و آله و سلم، زنان‌نامه، همچنین نشریه‌هایی مانند عالم نسوان و زبان زنان، در دسته کتاب‌ها و نسخه‌های خطی و نشریات تاریخی جای می‌گیرند که در این نمایشگاه ارایه شده‌اند.

نمایشگاه «زن و آینه مکتوب» تصویری جذاب از کنش‌های اجتماعی زنان ایرانی را در زمینه تالیف کتاب‌هایی ارزشمند در گستره فرهنگ و هنر ایرانی- اسلامی به نمایش می‌گذارد.

کتابخانه و موزه ملی ملک از دوستداران فرهنگ و هنر دعوت می‌کند با حضور در نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران و یکی از شش کتابخانه بزرگ کشور در حوزه نسخه‌های خطی، از نمایشگاه «زن و آینه مکتوب» بازدید کنند. این نمایشگاه از روز سه‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ گشایش یافته و تا نوروز ۱۳۹۶ خورشیدی پابرجا است. کتابخانه و موزه ملی ملک، یادگار وقفی حاج حسین آقا ملک، در محوطه تاریخی باغ ملی تهران به نشانی «میدان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد» جای گرفته است و از روز شنبه تا روز پنج‌شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۶:۱۵ (پنج‌شنبه تا ۱۵:۱۵) به مخاطبان خدمات‌رسانی می‌کند. این موقوفه، بر اساس وقف‌نامه، روزهای جمعه و تعطیلات رسمی خدمات‌رسانی ندارد.


منبع : مهر