تبیان، دستیار زندگی
مدیرکل ثبت احوال گلستان گفت: برگزاری دوره های آموزشی قبل از ازدواج برای جوانان و آموزش مهارت های زندگی به زوجین با هدف کاهش آمار طلاق در استان ضروری بوده و باید الزامی شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدیرکل ثبت احوال گلستان: آموزش مهارت های زندگی برای زوجین الزامی شود

مدیرکل ثبت احوال گلستان گفت: برگزاری دوره های آموزشی قبل از ازدواج برای جوانان و آموزش مهارت های زندگی به زوجین با هدف کاهش آمار طلاق در استان ضروری بوده و باید الزامی شود.

بخش حقوق تبیان

 مهارت های زندگی

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن وفایی روز چهارشنبه در ستاد ساماندهی امور جوانان با موضوع ازدواج و تعالی خانواده در گرگان اظهار کرد: در نتیجه بی توجهی به این آموزش های مهم و تاثیر گذار، آمار طلاق زوج های جوان گلستانی هر سال رو به افزایش است.
وی بیان کرد: در شرایطی که در سال 83 از هر 18 ازدواج یک مورد به طلاق منجر می شد، سال گذشته نتیجه یک مورد از هر 5 ازدواج ؛طلاق و جدایی بود.
وفایی اضافه کرد: میزان ثبت واقعه طلاق در استان گلستان امسال در مقایسه با سال گذشته 10 درصد بیشتر شده که یکی از راه حل های جلوگیری از افزایش این آمار ، الزامی شدن آموزش های مهارت های زندگی برای زوجین است.
مدیرکل ثبت احوال گلستان افزود: هم اینک در گلستان بیشترین ثبت واقعه طلاق در شهرهای کردکوی، مینودشت، آزادشهر و گرگان انجام می شود که برای کاهش آمار طلاق این شهرها و دیگر مناطق استان فکر اساسی باید کرد.
وی ادامه داد: میانگین سن مردهای گلستان در زمان طلاق 34.5 سال و در زنان 29.5 سال است و بیشترین طلاق ها در شش سال اول زندگی مشترک ثبت شده است.
وفایی بیان کرد: دانش آموختگان لیسانس و بالاتر از آن کمترین متقاضی طلاق در گلستان هستند که این امر بیانگر نقش موثر تحصیلات در ازدواج موفق و حفظ زندگی خانوادگی است.
وی افزود: این در حالی است که دارندگان مدرک دیپلم و راهنمایی بیشترین متقاضیان طلاق در گلستان را شامل می شوند.
مدیرکل ثبت احوال گلستان بدون ذکر مقایسه آمار ازدواج در استان نیز گفت: امسال به طور میانگین هر روز 52 ازدواج در استان ثبت شده که میانگین سن مردان 27 و زنان 23.5 سال بوده است.


منبع: ایرنا
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .