تبیان، دستیار زندگی
حجت الاسلام فروتنی گفت: در اهمیت این فریضه الهی همین بس که عنوان شده اقامه این فریضه و واجب الهی موجب اقامه سایر واجبات و فرایض می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اقدامات درون و برون سازمانی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر

حجت الاسلام فروتنی گفت: در اهمیت این فریضه الهی همین بس که عنوان شده اقامه این فریضه و واجب الهی موجب اقامه سایر واجبات و فرایض می‌شود.

بخش حقوق تبیان

 امر به معروف و نهی از منکر

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی دادگستری خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین فروتنی اقدامات درون و برون سازمانی در حوزه احیاء امر به معروف و نهی از منکر مجموعه قضایی را تشریح کرد.

معاون قضایی و فرهنگی دادگستری خراسان رضوی که در جلسه معارفه رؤسا و دبیران شوراهای امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی در محل سازمان قضایی نیروهای مسلح سخن می‌گفت با اشاره به جایگاه رفیع فریضه امر به معروف و نهی از منکر خاطر نشان کرد: آیات و روایات و احادیث متعدد در شأن رفیع و جایگاه ارزشمند این فریضه الهی وجود دارد که عمل و توجه به آنها می تواند یک جامعه را متحول کند.

وی خاطر نشان کرد: در اهمیت این فریضه الهی همین بس که عنوان شده اقامه این فریضه و واجب الهی موجب اقامه سایر واجبات و فرایض می شود. بنابراین باید با تذکر این جایگاه، بیش از پیش به این واجب الهی توجه نمود. وی با تشریح برخی از اقدامات دادگستری استان خراسان رضوی در این زمینه خاطر نشان کرد: این اقدامات در دو حوزه درون سازمانی و برون سازمانی سامان دهی شده و براساس اهمیت، آثار و برکات و ضرورت های احیاء و اجرای این واجب الهی اقدامات متعددی در تمام حوزه های قضایی سامان دهی شده که بحمدالله اثر بخش نیز بوده است.

این مقام قضایی احیاء امر به معروف و نهی از منکر را بهترین راه پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی و حل مشکلات دانست و خاطر نشان کرد: بعنوان نمونه تذکر مثبت و لسانی موجب کاهش بسیاری از جرایم و نهایتاً کاهش پرونده‌های قضایی می‌شود و در این زمینه تخلق به اخلاق آداب اسلامی بسیار مهم است.

حجت الاسلام والمسلمین فروتنی وجود این میزان جرم و پرونده در نظام اسلامی را زیبنده ندانست و خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی با تمام توان و در چهارچوب قانون و شرع از آمران به معروف و ناهیان از منکر قاطعانه حمایت کرده و خواهد کرد و این مسئله باید به یک فرهنگ تبدیل شود.


منبع: میزان
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .