تبیان، دستیار زندگی
هشتمین نشست آینده پژوهی و آینده نگاری قضائی با موضوع آیندۀ قوه قضائیه و اسناد و تعهدات فراملّی، در پردیس فارابی دانشگاه تهران برگزار می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برگزاری هشتمین نشست آینده پژوهی و آینده نگاری

هشتمین نشست آینده پژوهی و آینده نگاری قضائی با موضوع آیندۀ قوه قضائیه و اسناد و تعهدات فراملّی، در پردیس فارابی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

بخش حقوق تبیان

هشتمین نشست آینده پژوهی

هشتمین نشست آینده پژوهی و آینده نگاری قضائی با موضوع آیندۀ قوه قضائیه و اسناد  و تعهدات فراملّی ، روز چهارشنبه 27/11/95 از ساعت 14 الی 17 در پردیس فارابی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

مباحث این نشست در چهار محور اصلی مورد بررسی قرار می گیرند. اولین محور، زیر ساخت های آینده مدیریت بر بهره گیری از فناوری اطلاعات در نظام قضایی است که توسط حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر شهریاری ، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه ارائه خواهد شد.

در ادامه، چهار محور اصلی دیگر با موضوعات ذیل به بحث و بررسی قرار خواهند گرفت:

1. فرصت ها و چالش های فراروی محاکم مجازی، توسط آقای دکتر زرکلام

در نشست های مذکو، سخنرانان فرهیخته، با در نظر گرفتن تحولات افق 1404 و با نگاه به چالش ها و مخاطرات احتمالی آینده، نحوه استفاده و بهره برداری از ظرفیت ها و فرصت های در اختیار قوه قضائیه برای گسترش و تحکیم عدالت و الهام بخشی نظام قضائی و ...

2. آیندۀ زیرساخت های نرم افزاری توسط آقای دکتر سلطانی؛ عضو هیات علمی و معاون علمی دانشکده حقوق پردیس فارابی دانشگاه تهران

3. دسترسی به آمار و اطلاعات و ارتباط نهادهای کنشگر در فرآیند دادرسی توسط آقای دکتر جلالی فراهانی

4. چالش های تبدیل فرآیندهای سنتی به الکترونیکی توسط آقای مهندس سقائی

در نشست های مذکو، سخنرانان فرهیخته، با در نظر گرفتن تحولات افق 1404 و با نگاه به چالش ها و مخاطرات احتمالی آینده، نحوه استفاده و بهره برداری از ظرفیت ها و فرصت های در اختیار قوه قضائیه برای گسترش و تحکیم عدالت و الهام بخشی نظام قضائی و ... ، به ارائه مطالب و نظرات خود خواهند پرداخت که در پایان این سلسله نشست ها مجموعه مقالات این صاحب نظران منتشر خواهد شد.

لازم به ذکر است علاقه مندان می توانند مقالات خود با موضوعات مطروحه، در فراخوان جشنواره مقالات آینده پژوهی قضایی به نشانی motaleat@mrgh.irتا تاریخ 1/12/95 ارسال نمایند تا در هیات داوران مورد بررسی قرار گرفته و مقالات برتر در فصلنامه راهبرد پژوهی قضایی و کتاب مجموعه مقالات آینده پژوهی به چاپ خواهد رسید. ضمن اینکه در پایان سلسله نشست های آینده پژوهی، به شرکت کنندگان، گواهی حضور در جلسات مزبور اعطاء خواهد گردید.

منبع: میزان

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .