تبیان، دستیار زندگی
مراسم افتتاحیه «سرای اندیشمندان» به منظور نگهداری از روحانیون سالمند به اهتمام مرکز خدمات حوزه های علمیه در قم برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

به همت مرکز خدمات حوزه:

«سرای اندیشمندان» ویژه روحانیون سالمند در قم افتتاح شد

مراسم افتتاحیه «سرای اندیشمندان» به ‌منظور نگهداری از روحانیون سالمند به اهتمام مرکز خدمات حوزه های علمیه در قم برگزار شد.

«سرای اندیشمندان» ویژه روحانیون سالمند در قم افتتاح شد

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری «حوزه»، مراسم افتتاحیه سرای اندیشمندان امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین ربانی رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و جمعی از مسئولان استانی در محل این پروژه برگزار شد.

این مجموعه جهت نگهداری از روحانیون سالمند به اهتمام مرکز خدمات حوزه علمیه استان قم و موسسه مسکن طلاب و روحانیون به بهره‌برداری رسید.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در این مراسم خدمت به معمرین سالمند را امری ارزشمند ارزیابی کرد و گفت: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه این مجموعه را به‌عنوان یک مجموعه نگهداری از سالمند تأسیس نکرده است، بلکه می‌خواهد از حضور و معنویت این عزیزان استفاده کند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی با ابراز امیدواری از توسعه خدمت به بزرگ‌سالان و تأسیس سرای اندیشمندان در سایر استان‌ها گفت: افتتاح این پروژه آغاز یک حرکت و خدمت است که بخشی از آن به عهده مرکز خدمات حوزه‌های علمیه است و این مرکز تنها قصد مدیریت راهبردی آن را دارد نه تصدی‌گری.

همچنین، حجت الاسلام و المسلمین جعفریانی مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان ضمن تقدیر و تشکر از رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و تیم اجرایی پروژه سرای اندیشمندان، با اشاره به طرح تکریم معمرین بیان کرد: حضور بسیاری از معمرین که خانواده خود را از دست داده بودند سبب شد تا ایده ساخت و تأسیس مجموعه‌ای جهت نگهداری از روحانیون سالمند تحت عنوان «سرای اندیشمندان» شکل بگیرد و ظرف مدت کمتر از یک سال این بنا آماده‌ی بهره‌برداری شد.

در ادامه حجت الاسلام  اکبری رئیس موسسه مسکن طلاب و روحانیون، با اشاره به روایاتی از ائمه اطهار (ع)، تکریم از سالمندان و رسیدگی به آنان را احترام به خدا دانست و تصریح کرد: بیانات بزرگان دین در باب احترام به بزرگ‌سالان پیام‌های پر معنایی دارد و موجبات خیر و برکت را در زندگی فراهم می‌سازد.

وی به روند ساخت و تجهیز این پروژه اشاره و تأکید کرد: با حمایت‌های رئیس و معاونت‌های مرکز خدمات، این پروژه با ظرفیت بیش از 30 تخت آماده بهره‌برداری شد.

در پایان مراسم، حجت الاسلام و المسلمین جزایی رئیس دادگاه ویژه روحانیت و دکتر سلیقه مدیرکل سازمان بهزیستی استان در سخنانی، افتتاح این پروژه را تحقق آرزوهای خود دانسته و به بیان نقطه نظراتشان در مورد پروژه پرداختند

منبع: خبرگزاری حوزه