تبیان، دستیار زندگی
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران گفت: رشد و تعالی علم و تهذیب در طلاب جوان یکی از مهمترین رسالت های دوره طلبگی آنان است که می تواند آنان را در مسیر مکتب امام صادق(ع) قرار دهد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معاون حوزه علمیه خواهران؛

امروز حوزه علمیه قم متولی تبلیغ دین در سطح جهانی است

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران گفت: رشد و تعالی علم و تهذیب در طلاب جوان یکی از مهمترین رسالت های دوره طلبگی آنان است که می تواند آنان را در مسیر مکتب امام صادق(ع) قرار دهد.

امروز حوزه علمیه قم متولی تبلیغ دین در سطح جهانی است

به گزارش تبیان به نقل ازخبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین رضا اسکندری در همایش دو روزه طلیعه حضور ویژه طلاب جدیدالورود حوزه علمیه خواهران استان تهران در مجتمع یاوران مهدی (عج) قم اظهارداشت: طی سالهای اخیر با توجه به سیاست جدید حوزه علمیه خواهران جلسات و همایش هایی  ویژه طلاب جدیدالورود به منظور آشنایی بیش از پیش طلاب خواهر با شیوه ها و روشهای حوزه های علمیه برگزار می شود که بحمدلله نتایج ارزشمندی را محقق می گرداند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران افزود: در هر رشته ای که انسان بخواهد وارد شود، برای موفقیت هر چه بیشتر باید نسبت به اهداف، شیوه ها و روشهای آن رشته آشنا و آگاه شود و این از ضروریات است چرا که  هر چه قدر انسان بیشتر با شیوه ها آشنا شود، موفق تر خواهد شد.

وی با بیان اینکه در معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران، سه مأموریت را دنبال می‌کنیم، افزود: اول مباحث اخلاقی و تربیتی، دوم مباحث تبلیغی و سومین مأموریت ساماندهی دانش‌آموختگان می باشد، لذا حوزه‌های علمیه خواهران از ظرفیت بانوان طلبه‌ای که دروس خود را به اتمام رساندند، در عرصه‌های فرهنگی و تبلیغی استفاده می‌کند، این حوزه‌ها با وجود داشتن کمترین امکانات، مأموریت‌های خود را انجام می‌دهد.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران افزود: یکی از برنامه‌های این حوزه‌ها، معرفی کتاب‌های مفید به طلاب است، در فصل بهار امسال هشت عنوان کتاب را به خواهران طلبه معرفی کردیم و 16 هزار طلبه خواهر این کتاب‌ها را مطالعه کردند، در مجموع امسال تاکنون بیش از 29 هزار طلبه خواهر در مسابقات کتاب‌خوانی حوزه‌های علمیه خواهران شرکت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری ادامه داد: به دنبال تحقق سبک زندگی اسلامی در خانواده‌های طلاب و مردم جامعه هستیم، به این منظور در حوزه‌های علمیه خواهران، مهندسی محتوایی داشتیم که چه موضوعاتی برای طلاب بیان شود تا این موضوعات در زندگی آن‌ها محقق شود، همچنین در مدارس علمیه خواهران فضای خوبی در زمینه انس با قرآن به وجود آمده است، امسال در جشنواره قرآنی حوزه‌های خواهران، بیش از 16 هزار نفر شرکت کردند، در حالی‌که در سال گذشته این رقم فقط 11 هزار نفر بوده است.

وی یکی دیگر از موضوعاتی که در زندگی طلبگی بسیار مؤثر است و باید بیش از گذشته نسبت به آن توجه داشته باشند بحث « توکل به خدا » و « توسل به اهل بیت(ع)» می باشد بطوریکه  اگر کسی به خدا توکل کند، قدرت لایزال الهی برای او کافی است، رمز موفقیت همه انسانها در توکل به خداست اما ضرورت این امر برای طلاب از همه بیشتر احساس می شود چراکه مسیر آنها، مسیر اولیای الهی است.

وی توسل به اهل بیت(ع) را لازمه کار طلبگی دانست و ادامه داد: اگر امروز حوزه علمیه قم متولی تبلیغ دین در سطح جهانی است و به برکت آن سایر حوزه های علمیه نیز تأسیس شده است به برکت همجواری با حضرت معصومه(س) و به خاطر عنایات ایشان است.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران کشور با تأکید بر اینکه طلاب باید خود را به خواندن زیارت عاشورا به صورت مستمر عادت دهند، اظهار داشت: توسل به سیدالشهدا(ع) زندگی انسان را بیمه می کند؛ طلاب باید بدانند که سلام و توسل بر امام حسین(ع) کارگشا است و نباید از آن غافل شوند.

منبع: حوزه نیوز