تبیان، دستیار زندگی
مایکروسافت در آخرین رویداد خود در اکتبر گذشته نشان داد که می خواهد نظر تولیدکنندگان محتوا و هنرمندان را به محصولات خود جلب کند. این شرکت از محصولات متعدد خلاقانه اش از جمله آپدیت ویندوز ۱۰ Creators و یک پی سی مجلل به اسم سرفیس استودیو رونمایی کرد که به تن
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مایکروسافت در رویداد اخیر خود چه حرفی برای گفتن داشت

مایکروسافت در آخرین رویداد خود در اکتبر گذشته نشان‌داد که می‌خواهد نظر تولیدکنندگان محتوا و هنرمندان را به محصولات خود جلب کند. این شرکت از محصولات متعدد خلاقانه‌اش از جمله آپدیت ویندوز ۱۰ Creators و یک پی‌سی مجلل به اسم سرفیس استودیو رونمایی کرد که به تنهایی ۸۰ قطعه سفارشی را در بازوی خود دارد. بیشترین اطلاعیه‌های این جلسه در خصوص رونمایی از پیشرفت در آینده بود اما مایکروسافت با به‌روزرسانی نرم‌افزار paint اصیل ماندن خود را نشان داد.

بخش ارتباطات تبیان
مایکروسافت

به روز رسانی Creators ویندوز10

ویندوز1۰ در اوایل سال ۲۰۱۷ به‌روزرسانی بزرگی با عنوان Creators دریافت خواهد کرد. ویژگی‌های برجسته این به‌روزرسانی شامل افزایش ابزارهای قابلیت ساختن اشکال سه‌بعدی، پخش زنده و برگزاری مسابقات سفارشی برای اپلیکیشن ایکس‌باکس است. در این آپدیت تمرکز مایکروسافت بر ارتباط با مخاطبان نزدیک است. Terry Myerson معاون اجرایی رئیس‌جمهور از گروه ویندوز و دستگاه‌های مایکروسافت می‌گوید:«می‌خواهم ویندوز۱۰ اثری مانند چاپ گوتنبرگ بر نسل محاسبات داشته باشد.»

پرینت سه‌بعدی

مایکروسافت اپلیکیشن paint را با تمرکز بر خلق تصاویر سه‌بعدی نونوار و مجدداً راه‌اندازی خواهد کرد. این اپلیکیشن جدید به کاربران اجازه خواهد داد تا به راحتی تصاویر را به سه‌بعدی تبدیل و از آن خروجی سه‌بعدی تهیه کنند. مایکروسافت شرط می‌بندد که در آینده مردم می‌خواهند کارهایشان را روی هولولنز و بسیاری از هدست‌های VR (واقعیت مجازی) و AR (واقعیت افزوده) تماشا کنند. و کاربرانی هم که برای خلق تصاویر نمی‌خواهند سخت‌افزار جدید خریداری کنند می‌توانند اثر خود را روی فیس‌بوک به اشتراک بگذارند.

هدست VR ویندوز

علاوه بر پلتفرم هولوتز، مایکروسافت نخستین تاخت و تاز خود را در خصوص واقعیت مجازی با هدست‌های VR برای ویندوز ۱۰ اعلام کرد.

قیمت این هدست‌ها ۲۹۹ دلار است و همان پلتفرم هولوگرافیک ویندوزی هولولنزها را دارد. در حالی که هنوز تاریخ قطعی برای عرضه این هدست‌ها مشخص نیست، اما مایکروسافت اعلام کرده است که شرکت‌های اچ‌پی، دل، لنوو، ایسوس و ایسر، سازنده این هدست‌ها خواهند بود.

پخش زنده ایکس‌باکس

امکان پخش زنده تلویزیونی داخل اپلیکیشن ایکس‌باکس با استفاده از به‌روزرسانی Creators ویندوز۱۰ محقق خواهد شد. پخش زنده به عنوان بخشی از ایکس‌باکس لایو کار می‌کند. کاربران می‌توانند دوستان خود را در ایکس‌باکس لایو دنبال کنند. در این بازی‌ها امکان درج پیشنهادها و نظرات بینندگان به طور مستقیم وجود دارد. مایکروسافت با به‌روزرسانی پلتفرم آرنا به بازیکنان اجازه می‌دهد چالش‌ها و مسابقات سفارشی خودشان را بسازند. همچنین با به‌روزرسانی Creators ایکس‌باکس از پخش صدای دالبی اتمسفر پشتیبانی خواهد کرد. مایکروسافت آروزی خود را بر تعامل کاربرانش با مهم‌ترین افراد مانند همسر، دوستان و خانواده، صحت بخشیده است. با به‌روزرسانی Creators کاربر می‌تواند مستقیم با افراد مهم و کلیدی خود ارتباط برقرار کند. این ارتباط از طریق تسک‌بار و محتوا انجام خواهد شد. مایکروسافت همچنین ویژگی جدیدی به نام“taps” را رونمایی کرد که مشابه قابلیت “poke” در فیس‌بوک است و به افراد اجازه می‌دهد تا استیکرهای سه‌بعدی را برای یکدیگر ارسال کنند.

استودیو سرفیس

مایکروسافت از عضو بعدی سخت‌افزاری سرفیس خود یعنی سرفیس استودیو خبر داد، سرفیس استودیو یک کامپیوتر all-in-one (کامپیوتر بدون کیس) صفحه لمسی است که فقط 5/ 12 میلی‌متر ضخامت دارد.

این عضو جدید دارای نمایشگر ۲۸ اینچی پیکسل سنس، گرافیک جی‌فورس M980، پردازنده اینتلi7، رم ۳۲ گیگابایتی و حافظه داخلی دو ترابایتی است.

سرفیس استودیو دارای لولایی با گرانش صفر است که به کاربر اجازه می‌دهد نمایشگر را با شیب بسیار زیاد، خم کند. پیش ‌خرید این محصول با قیمت ۲۹۹۹ دلار و با تعداد محدودی از این سیستم آغاز شده است.

Dial سرفیس

Dial سرفیس یک دستگاه ورودی جدید برای تازه‌ترین محصولات سرفیس مایکروسافت به شمار می‌رود. این دستگاه لمسی است و کاربران می‌توانند برای انتخاب گزینه‌های منوی نمایشگر، مثلاً انتخاب رنگ، آن را بچرخانند.

Dial در ماه نوامبر با قیمت ۹۹/۹۹ دلار عرضه خواهد شد اما با سفارش سرفیس استودیو به صورت رایگان عرضه خواهد شد.

سرفیس بوک i7

مایکروسافت از سرفیس بوک جدید رونمایی نکرد در عوض مدل سال گذشته خود را به پردازنده i7 اینتل و باتری بزرگ‌تر مجهز ساخت. سرفیس بوک i7 با قیمت ۲۳۹۹ دلار در ماه نوامبر عرضه خواهد شد. گفته می‌شود سرفیس بوک i7 با وجود قدرت گرافیکی بیشتر و یک فن اضافی، دارای طول عمر باتری ۱۶ ساعتی است.


منبع :ماهنامه پیوست شماره 41