تبیان، دستیار زندگی
سلول ها از اتم های کوچک تشکیل می شوند، و این سلول ها هستند که درکنار هم یکی از مخلوقات خدا را می سازند. زندگی شبیه همین فرایند را دارد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تا حالا به این لحظات تکرارنشدنی نگاه کرده اید؟

سلول ها از اتم های کوچک تشکیل می شوند، و این سلول ها هستند که درکنار هم یکی از مخلوقات خدا را می سازند. زندگی شبیه همین فرایند را دارد.

مرضیه ولی حصاری_بخش زیبایی تبیان

تا حالا به این لحظات نگاه کرده اید؟

از لحظات، ساعت ها و و روزهای تشکیل می شود و بسیاری از وقت ها ما از یاد می بریم که باید از همین لحظات کوتاه لذت بیریم و زیبایی آن را درک کنیم، لحظات زیبایی که شاید هیچ گاه برنگردند و بعد از گذشت آن افسوس باشد که لحظات ما را پر کند. برای اینکه بتوانیم به لحظات زیبای زندگی خود بها دهیم بهتر است کمی تامل کنیم و زیبایی های را که در حسرت آن مانده ایم با خود مرور کنیم آنگاه قدر بهترین و زیباترین لحظات زندگی خود را بیشتر خواهیم دانست.

کودکی در آغوش مادر

یکی از زیباترین لحظات زندگی یک زن، لحظه تولد نوزادی است که به زودی او را در آغوش خواهد گرفت و از داشتنش بر خود خواهد بالید.

یکی از زیباترین لحظات زندگی یک زن، لحظه تولد نوزادی است که به زودی او را در آغوش خواهد گرفت و از داشتنش بر خود خواهد بالید، اما گاهی گرفتاری های این مهمان تازه وارد کوچک می تواند از خاطر مادری خسته ببرد که نوزاد کوچکش به زودی بزرگ خواهد شد و او فرصت هایی را از دست خواهد داد که هیچ گاه دیگر آن را تجربه نخواهد کرد  و به زودی حسرتی بزرگ بر دلش خواهد نشست که کاش می شد لحظات را به گذشته باز گرداند و در قاب ذهن ثابت کرد و با پوست استخوان اجین نمود.

دو فرشته آسمانی

بدون اغراق می توان گفت مادر و پدر تنها افرادی هستند که بدون هیچ چشم داشتی به فرزاندانشان عشق می ورزند و از بودن آنها خوشحال و مسرورند. گاهی وقت ها گرفتاری ها و مشغله زیاد باعث می شود ما فرزندان از یاد ببریم که یکی از زیباترین لحظات زندگی نگاه کردن به چهره هایی است که روزهایی نه چندان دور  برای ما زیباترین تصاویر را تداعی می کردند و امروز گذشت زمان و خستگی سال های رفته، غباری بر چهره آن ها نشانده است. شاید بارها با خود فکر کرده ایم کاش تمام لحظات عمرمان را به نگاه کردن به این دو چهره آسمانی می گذراندیم و تک تک اجزای صورتشان را به خاطر می سپردیم.

در حدیثی از پیامبر اکرم (ص) آمده است که می فرمایند: «نگاه کردن محبت آمیز به چهره پدر و مادر عبادت است.» (بحارالانوار، ج 74، ص 45)

کنار هم بودن

از دیگر لحظات زیبای زندگی که گاه قدرشان را نمی دانیم، در کنار هم بودن است، لحظاتی که می توانیم لبخند بزنیم به چشمان هم نگاه کنیم و با هم سخن بگوییم.

از دیگر لحظات زیبای زندگی که گاه قدرشان را نمی دانیم، در کنار هم بودن است، لحظاتی که می توانیم لبخند بزنیم به چشمان هم نگاه کنیم و با هم سخن بگوییم.

این روزها تکنولوژی بیشتر از همیشه فاصله ای باور نکردی میان اعضای خانواده ایجاد کرده و این لحظات زیبای با هم بودن را تحت تاثیر قرار داده است . و شاید روزی به این مسئله پی ببریم که خیلی دیر شده باشد.

دلخوشی های کوچک

بسیاری از دلخوشی های کوچک نیز می تواند از زیباترین لحظات زندگی باشند. نوشیدن یک فنجان چای در کنار دوستان، دیدن معلم دوران دبستان به طور اتفاقی، لحظات خوشحال کردن کسانی که دوستشان داریم، بوسیدن خواهر و یا برادرمان و یا زمانی که کلید را در قفل می چرخانیم و با لبخند دلنشین همسرمان مواجه می شویم که به انتظار ما در قاب چشمانمان ظاهر می شود.

این لحظات در زندگی ما بارها و بارها تکرار می شود و ما هنوز یاد نگرفته ایم که از آن ها لذت ببریم و لبانمان را به لبخند بنشانیم در حالی که با کوچکترین مشکلی به راحتی زانوی غم بغل می گیریم و از یاد می بریم لحظات شیرین و زیبا ، تلخ و غمگین همگی در کنار هم زندگی را می سازند و این ما هستیم که باید تصمیم بگیریم که کدام یک از این لحظات را در ذهن خود ثبت و ضبط کنیم و کدام یک را به بوته فراموشی بسپاریم.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.