تبیان، دستیار زندگی
از اوایل انقلاب اسلامی تاکنون همواره شاهد تهدیدهای مختلفی از سوی دولتمردان آمریکایی بوده ایم و در این میان تهدید نظامی به کرّات مطرح شده است، غافل از این که توان نظامی ایران اسلامی نیز روز به روز در حال افزایش می باشد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : آزاده مرنی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زمان حمله آمریکا به وقت تهران!

از اوایل انقلاب اسلامی تاکنون همواره شاهد تهدیدهای مختلفی از سوی دولتمردان آمریکایی بوده ایم و در این میان تهدید نظامی به کرّات مطرح شده است، غافل از این که توان نظامی ایران اسلامی نیز روز به روز در حال افزایش می باشد.

آزاده مرنی -بخش سیاست تبیان

زمان حمله آمریکا به وقت تهران!

گزینه نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران مسئله ای است که طی سالیان اخیر از زبان مقامات ارشد ایالات متحده آمریکا به وفور شنیده شده و این جریان گواه رابطه ی خصمانه ی سردمداران آمریکایی با ایران اسلامی است. اما به راستی چرا سالیان سال مورد تهدید آمریکا قرار گرفته ایم؟ و آیا رئیس جمهور جدید آمریکا (دونالد ترامپ) نیز همچون افراد پیش از خود قصد حمله نظامی به ایران را دارد؟

در این راستا برخی بر این باورند که نه تنها "ترامپ" هم مانند ریاست جمهوری های سابق آمریکا با ایران سر جنگ دارد بلکه بیش از آنها و جدی تر این موضوع را پیگیری خواهد نمود. مصداق این ادعا نیز دستور لغو موقت ویزای ایرانیان در نخستین روزهای ورود رسمی "ترامپ" به کاخ سفید، تشدید تحریم ها علیه ایران و همچنین دست دوستی دادن با معاندین نظام جمهوری اسلامی است.

تحلیلگران سیاسی معتقدند که با روی کار آمدن رئیس جمهور جدید آمریکا روابط ایران و ایالات متحده به سمت و سوی خطرناکی خواهد رفت زیرا ترامپ یک نژادپرست به تمام معنا با کینه ای دیرینه از مسلمانان بالاخص ایرانیان است.

تصوری محال می کنیم که آمریکا قصد حمله به ایران را داشته باشد ، آیا به واقع جمهوری اسلامی توان مقابله ی با آن را ندارد؟!

دولتمردان آمریکایی از گذشته تا کنون نگرانی خاصی از افزایش قدرت ایران در منطقه و جهان داشته و دارند و این مهم زمینه ی تنگ کردن عرصه را برای ایران اسلامی فراهم کرده است.

تصمیم ترامپ درباره توافق نامه هسته ای با ایران

دونالد ترامپ که در سخنرانی انتخاباتی خود آشکارا گفته بود به محض ورود به کاخ سفید برجام را پاره می کند با گذشت چند هفته از به دست گرفتن قدرت هنوز دراین باره سخنی به میان نیاورده است. از آنجایی که وی یک سیاستمدار به معنای واقعی نیست و با تصمیمات آنی و پشیمان شدن های پس از آن ، خود را مورد سخره ی جهانیان قرار داده ، بعید به نظر می رسد سخن خود را در راستای پاره کردن برجام عملی نماید؛ بیشتر به نظر می رسد که ترامپ با راه اندازی موجی گسترده از تحریم ها علیه ایران اسلامی ، زمینه ی فشار بیش از پیش را بر ایران ایجاد کند تاجایی که به نقض برجام از سوی دولتمردان ایرانی بیانجامد.

ناگفته نماند که "دونالد ترامپ" همواره مواضع تند ضد ایرانی و اسلامی داشته و بارها پیش از ورودش به عرصه انتخابات ریاست جمهوری ، ساکنان کاخ سفید را به تعامل غیر منطقی و سازگاری با جمهوری اسلامی ایران متهم کرده بود.

زمان حمله آمریکا به وقت تهران!

رتبه بندی توان نظامی 35 کشور برتر جهان که از سوی یکی از پژوهشکده های ایالات متحده منتشر شده است

زمان حمله آمریکا به وقت تهران

با در نظر گرفتن طرح حمله ی نظامی آمریکا به ایران و رفتار بیمار گونه ی ترامپ برخی سیاستمداران زمان جنگ ایران و آمریکا را چندان دور نمی دانند. حال تصوری محال می کنیم که آمریکا قصد حمله به ایران را داشته باشد ، آیا به واقع جمهوری اسلامی توان مقابله ی با آن را ندارد؟!

در اوایل روزهای انقلاب با تمام فشارهای داخلی و خارجی ایران در برابر جنگ تحمیلی عراق با حمایت چند کشور بزرگ جهان از جمله آمریکا به پیروز شد و در ماجرای حمله آمریکایی ها در طبس نیز شکست بزرگی شامل حال ارتش آمریکا شد.

باید توجه داشت از زمان به وقوع پیوستن انقلاب اسلامی تاکنون کشور ما با فشارها و تحریم های خاصی همراه شد و همین مهم باعث کسب بسیاری تجربیات و افزایش توان و تخصص های داخلی گردید.

رهبر معظم انقلاب به کرّات متذکر شدند که از این تحریم ها حداکثر استفاده را نموده و با اتکا به متخصصین داخلی ، توان نظامی خود را افزایش دهید که به لطف خدا طی یک دهه ی اخیر این روند سرعتی بیش ار پیش گرفته و ما توانستیم طی سال ها پژوهش و برنامه ریزی به موشک هایی با کلاهک هوشمند ، هواپیماهای رادار گریز ، پهپادهای بروز و ... دست یابیم و بخشی از آنها را که ابعاد محرمانه ای نداشت در رزمایش ها به رُخ جهانیان کشیدیم.