تبیان، دستیار زندگی
مدیرعامل ستاد دیه استان همدان اظهار کرد: همزمان با دهه مبارک فجر با تلاش ستاد دیه و کمک خیران 16 زندانی جرائم غیرعمد این استان آزاد شدند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آزادی ١٦زندانی

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان اظهار کرد: همزمان با دهه مبارک فجر با تلاش ستاد دیه و کمک خیران 16 زندانی جرائم غیرعمد این استان آزاد شدند.

بخش حقوق تبیان

یدالله روحانی

یداله روحانی منش افزود: میزان بدهی زندانیان آزاد شده 9 میلیارد و 544 میلیون ریال بوده است. وی اضافه کرد: 13 نفر از زندانیان آزاد شده بدهکاران مالی ناشی از دیه، صدور چک و سفته و سه نفر از آنها بدهکاران مهریه بوده اند.

وی گفت: با وساطت ستاد دیه و دعوت شاکیان پرونده ، آنها از دریافت پنج میلیارد و 291 میلیون ریال از طلب خود گذشت کردند.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان میزان نقدینگی و آورده شاکی را 662 میلیون ریال ذکر کرد و افزود: 902 میلیون ریال کمک بلاعوض توسط ستاد دیه برای آزادی زندانیان پرداخت شده که 199 میلیون ریال از این مبلغ توسط خیران نیک اندیش تامین شده است

.مدیرعامل ستاد دیه استان همدان میزان نقدینگی و آورده شاکی را 662 میلیون ریال ذکر کرد و افزود: 902 میلیون ریال کمک بلاعوض توسط ستاد دیه برای آزادی زندانیان پرداخت شده که 199 میلیون ریال از این مبلغ توسط خیران نیک اندیش تامین شده است.

روحانی منش اظهار کرد: مهمترین پرونده متعلق به یک جوان 25 ساله است که به خاطر ناتوانی در تامین مهریه زوجه در زندان به سر می برد.

وی توضیح داد: میزان مهریه این جوان چندین سکه به ارزش یک میلیارد و 240 میلیون ریال بود که شاکی این پرونده با دریافت 200 میلیون ریال گذشت کرد.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان افزود: همچنین جوان ترین زندانی پسر 23 ساله ای که به علت ناتوانی در تامین مبلغ چک از فروردین ماه سال گذشته راهی زندان شده بود.

روحانی منش اضافه کرد: میزان بدهی این زندانی 408 میلیون ریال بوده که 58 میلیون ریال توسط شاکی بخشیده شده و مابقی توسط خانواده زندانی تامین شد.

173 تن از محکومان جرائم غیرعمد از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه از زندانهای این استان آزاد شدند که میزان بدهی آنها 149 میلیارد ریال بوده است. هم اینک حدود 300 مددجو در زندان های این استان تحمل حبس می کنند.


منبع: ایرنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .