تبیان، دستیار زندگی

ثروت و شانس در سال جدید با این مواد غذایی

در قسمت اول این مطلب در خصوص غذاهایی که مردم کشورهای مختلف برای شب عیدشان می خورند صحبت کردیم. گفتیم مواد غذایی مختلفی مانند عدس و انگور به واسطه گرد بودنشان شبیه به سکه هستند و برخی مردم بر این عقیده اند که خوردنشان باعث پولدار شدن در سال جدید می شود و ماهی به دلیل حرکت رو به جلو پیشرفت می آورد. در ادامه به برخی مواد غذایی شانس آور نیز اشاره می کنیم.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
انار،  عید، مواد غذایی،

انار

این میوه بخصوص در ترکیه یک ستاره بخت است. رنگ قرمز آن نشان از حیات (قلب انسان)، خواص پزشکی آن برای سلامتی و انبوه دانه های آن نشانگر ثروت و زایایی است. در یونان مردم در روز اول ژانویه مقابل در خانه شان انار می شکنند تا دانه های آن بدشانسی را از خانه به در کند. هر چه دانه های انار بیشتر باشد شانس و اقبال بیشتری به اهل خانه رو می آورد. توصیه می کنیم در سال جدید نیز هر وقت زمان انار خوری فرا رسید تا می توانید از این میوه استفاده کنید چون سرشار از آنتی اکسیدان است.

لوبیا چشم بلبلی یکی از غذاهایی است که برحسب سنت برخی مردم جهان شانس و اقبال می‌آورد به خاطر اینکه ظاهری شبیه به سکه دارد و در هر غذایی استفاده شود میزان آن فراوان است. این سنت بیشتر در جنوب ایالات متحده مرسوم است. این غذا فردای شب عید خورده می شود

رشته

در ایران نیز در برخی شهرها در شب اول عید رشته پلو مرسوم است. در کشور چین و ژاپن و خیلی از کشورهای آسیایی مردم برحسب سنت رشته پلو یا نودل می خورند تا شانس و عمر طولانی نصیبشان شود. از آنجایی که رشته ها بلند هستند نباید آنها را خرد کرد. هر چه رشته ها طولانی تر باشند عمر نیز طولانی تر خواهد شد. سوبا یکی از غذاهای مرسوم و محبوب در ژاپن است که از رشته های بلند و خرد نشده تهیه می شود.

لوبیا چشم بلبلی

لوبیا چشم بلبلی یکی از غذاهایی است که برحسب سنت برخی مردم جهان شانس و اقبال می آورد به خاطر اینکه ظاهری شبیه به سکه دارد و در هر غذایی استفاده شود میزان آن فراوان است. این سنت بیشتر در جنوب ایالات متحده مرسوم است. این غذا فردای شب عید خورده می شود و خوردن آن به معنای قناعت پیشه کردن و نماد سادگی و فروتنی است و همه را به رونق و شکوفایی دعوت می کند. یادتان باشد که حبوبات سرشار از فیبرهای غذایی هستند و خواص زیادی برای بدن دارند. بنابراین در سال جدید از مصرف آنها غافل نباشید.

نان ذرت

این نان نیز در جنوب ایالات متحده آمریکا در کنار غذای شب عید مرسوم است. چون رنگ آن طلایی بوده و یادآور طلا و پول است. در کنار آن چند دانه ذرت نیز گذاشته می شود که یادآور سکه طلاست. در هر حال ذرت نیز سرشار از آنتی اکسیدانهای مفید برای قوه بینایی است. لطفاً در سال جدید از این ماده غذایی نیز غافل نشوید.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.